Friday, January 14, 2011

Better late than never

Walauwehhhh!!Bersawang gak le blog daku...nampak sgt kredibiliti dan komitmen aku terhadap pekerjaan ku terserlah sekarang ni..mak serta bos kesayangan confirm nangis2 sebab aku da berubah..hee~ yeke??Haha..

Dah masuk pertengahan Jan 2011 baru terhegeh2 nak update blog..Resolution for new year  macam takde..extend jek resolution tahun sebelum..dan tahun2 sebelumnya..haih~

Apa yang pasti..insyaAllah..another new chapter in my life will be update this year..Amin~

Just a quick entry actually since aku ada banyak lagi keje2 sekolah yang perlu dibuat...

1.1.11 hari yang penuh dengan rezeki..Banyak date cantik kan tahun ni?

Syukur sangat.Aku dipilih sebagai antara pemenang dalam contest En. Razali. Sila refer kpd entry sebelum ini. Best written entry dapat free Pre/Post wedding portraiture worth RM 700!!! [ape benda tu pun aku agak blur sebab bab2 gambar ni memang bukan bidang aku..kalo suh I posing ke I bole jek layan...hee~] I'm speechless...terharu ok..thanks le banyak2 kat beliau sebab memilih daku...walaupun tak dapat yang full free coverage worth RM 2011,tapi it's ok...Congrats to the winner!! Serius tak sangka ok..Terbalas gak susah senang ku tulis entry tu walaupun kena marah jek dengan chinta hati sebab sibuk buat blog tapi keje skolah tak siap2.Yang paling tak tahan tu..chinta hati siap blur2 dengan prize yang aku dapat tu..haih~ Dia ni nak kawen ke tak dengan aku???Hohoho..Apapun aku pilih Post-Wed..Mak bising2 kalau aku amik yang Pre-Wed tu..yela mak..orang ikut cakap mak k..

Btw,congrats gak kat En. Razali sebab dah dapat baby!!Weee~ mesti baby tu akan jadi yr next top model for your photography purposes..Hehe..Apapun..nanti inform saya yek bila nak shoot saya and chinta hati saya nanti...Kiteorang ready jek..tapi after kawen la k..Walaupun saya tak mampu milik sangat nak amik kamu as my OP tapi suka sangat sebab dapat gak bekerjasama dengan kamu nanti...Terbaik la!!Will suggest yr work to my frenz...InsyaAllah~

Lepas tu date yang sama jugak aku gi celebrate birthday Shar kt umah Rayn...Suke sangat minah tu balik..macam2 benda aku nak story sama dia..Walaupun jumpa jap jek..tapi suke gak...alamak minah..ko da 2* la..sabar k..cara macam aku nanti tak jejak 2* jek ek..ko bajet ko muda lagi ke Ned???Eh tapi apsal ek..aku rasa macam aku muda lagi...haih~ 
Contoh : Mak aku risau sangat ni kalo aku kawen aku buat perangai sengal aku...Pastu tak reti masak.

Relax la mak..Chinta hati ok jek dengan orang ni..Dia ok jek kalo org tak reti masak..Kan dear??Boleh you diet kan??[ok..lariiiiiiiiiiiiiiiiii]

Haa...pastu kan..aku pun tengah diet gak ni..yela tu..wakakakakaka..ok.I'm serious..percaya tak??Kite nengok jek la hasilnya nanti yek..Moga berjaya..Tapi aku tak amik pape slimming tea ke...ubat kurus ke..suar ketat ke girdle ke...ni natural jek..Tak tau le keberkesanannya..Tapi kalau berjaya confirm I share dengan you all..Sila jadikan aku as bench mark korg..I'm very pleased~
 
Sebab apa aku diet??Sebab baju dalam gobok dah takde yang muat...huawaaaa....Nak beli baru tahun ni I kena simpan banyak $$..so nak taknak kena gak le diet..Lagi satu utk kesihatan..wacehhhh~ poyo gile ayat..haha..ok..bile dalam keadaan stress maka mulalah aku bebel ntah apa2...lagi satu sebab yang boleh memotivasikan diri ku ialah kalau aku kahwin..Aku taknak le jadi macam Mrs Shrek itu...Nehi..Nehi...Tapi kelakar jek..aku cakap kat designer..chewahh!!Designer tu tak tahannn...Ok..aku poyo...Haha..Ada tak set baju pengantin yang nampak saya kurus dan tinggi??Pandai2 le designer tu nak cari baju yang sesuai untuk aku kan..Plak tu lagi nak demand mintak kurang lagi aku bayar kat dia..Haih~ sian la ko designer...Harap murah le rezki anda sebab tolong saya merealisasikan impian saya yang indah sangat ni...Amin~

Ha...pastu dapat gak mystery gift from Dina Halim Bridal Boutique. Thanks Kak Nad..really appreciate it..Aku dapat hand-bouquet on my wedding worth RM 150. Ni pun tak sangka gak...Jenuh gak ni tepat pukul 12 am terpacak depan laptop sebab nak jadi org 1st yang submit entry kat blog dia...Apapun alhamdulillah..Ni dia belum finalize lagi winner..Rasa macam org yg menang contest En. Razali tu yg dapat 1st prize..Rezki korg ek?Best gile...kalo dapat 1st prize dapat tajaan baju pengantin+photography...Masyuk!!Suke nengok blog budak tu...Diaorg laki bini memang bermuafakat dan bekerjasama gila la utk apa2 contest pun..Kira dapat full support le dr bakal suami dia..Kalo aku ni...takdenya Chinta Hati nak buat macam tu...Nasib le I sayang kat u sangat tau...:)

Eh...Theme apa ek?Suka la nak berangan2 tapi tema takde kan..Kite nengok jek la tema ape yang sesuai dengan kulit tan aku ni...poyo lagi tu...Sebut pasal theme..sedara mara..pakcik makcik kazen aku semua sibuk tanya apakah tema aku..korang ni..relax la..ni sape nak kawen ni..apsal korg nak sangat ikut tema...pkai jek la kaler apapun..I tak kisah..janji I nampak glam gitu..[Gulp!!Bajet sikit ade hati nak glam2 kan??]Kepada yang membaca..sila jangan mencebik bibir anda..Ni hanyalah impian indah saya sahaja yang ntah tercapai ke tidak....Huhu..Takpe..sederhana pun meriah gak kan?Janji I kawen....

Ok..bila yek aku kawen??Haha..Tunggu ye..[Alamak!!ko ingat ko ni celebrity ke hape nak rahsia date kawen ni??] InsyaAllah akan diberitahu...ni semua sebab tak mau kecoh sangat..ke aku da kecoh kn?Excited gak bile cite bab kahwin ni..tapi tu la..Tak boleh excited sangat..kena cool jek..Kita hanya merancang,tapi Allah yang menentukan..so harapnya segala berjalan dengan lancar la yek..Doakan le aku...[pssttt..sape yang dah tau harap jangan bagitahu kat lain..tak surprise le nanti...tunggu green lite dari ku k...hee~]

Ok la..mau end di sini..tak bole nak bebel panjang sangat.Padahal ade jek benda nak story ni..Bilik gue skang dah jadi macam bilik HOT!!Students kuar masuk mintak consultation!!Euwwww~ Ada nada poyo di situ...Haha..Bukan la..ni kan da 2 minggu naik sem..so agak kalut skit le dengan students..dah le tak pasal2 kena serve student karen..dari Chem Eng--->Mech Eng---> Elect Eng = Aku yang serabut..Tak ke gila namanya tu??Takpe lah..demi anak bangsa terchinta aku try gak le lecture sekadar aku termampu..will try my best...Kalo tak reti gak buat muka confident..Confirm bebudak ni caya kat aku...hohoho.. 

Story selanjutkan akan disambung di next entry....See ya!!

p/s:Ok..sape yang ada check list utk wedding preparation sila bagitahu aku k..sangat serabut ni buat banyak benda dalam satu masa..mana aku nk belajar..nak ajar orang lagi..dengan nak kawen...So sangat limited masa nak handle semua benda..Skang gue tgh try jadi manusia multitasking...huhu...

2 comments:

Psyche said...

kih kih kih. ned, ni kire kamu dah kecoh2 la ni. lagi nak sembunyik2 tarikh. hahahaha. cepat bagitau, boleh block date. I nak gak pegi wedding glam gitu. =)

Tahniah impian hampir tercapai~

Nedrine said...

hehe..glam gitu yek..takde maknenya..tp nanti korg dtg buat2 glam la k...lama lagi le KP..tngu nak dkt 1-2 bulan nnti kite reveal la kt korg..insyaAllah sempat lg korg nk lock the date...haih~ rs serabut gk nk kawen ni ek?kuikuikuikui..

p/s:sesungguhnya bajet kiteorg sgt limited.so back to the green technology jek ni nnti...