Sunday, January 30, 2011

Red eye and blue leg..

Kaki ku biru...

Mata ku pulak?Merah mak ngah!!

Rambut ku??Highlite hitam and puteh....nanti ni kalo kedai gunting rambut depan umah ni dah tak bz nak kerat rambut bg pendek la then dye...[bersedia serah kepala kat ayah yek...]

I pegi jmpe doc tadi...penin pale dengar mak bebel so nak tak nak ku gagahkan juga la pegi klinik..dengan muka heart broken..aku main sarung jek baju pe yang aku rs sesuai dengan imej zombie kg murni. Hasilnya...tadaaaaa...aku pkai bju tido..suar jeans lipat2 macam wak kang then sweater.tudung plak tudung ala indon tu..eh tp cantik gk woooo aku...haihh~ [dapat imagine tak?]

Sampai-sampai klinik..ramainya manusia saket ek..kesian~ 

Kesian gak kat aku..haha..dah takde feeling da ni nak merungut ke hape..slalu aku kan budak suke merungut..tapi kali ni tak..wa rs lebey cool..wa tngu giliran..then wa duduk jek smbil menunggu dengan penuh sabar..makcik sebelah macam nak berbual..tapi sorry makcik..bukan I kuang ajar ke hape..I memang takde mood la nak beramah mesra..ampun k...I mampu senyum jek kt makcik tu..pastu orang kuar masuk klinik nengok aku macam pelik and takut plak..yela.mata I merah menyala harus le orang takut!!nasib aku pkai tudung..kalau dengan rambut tak terurus harus orang ingat hantu mak limah dtg ke klinik murni...heee~

Tunggu punya tunggu sampai le giliran ku..Doc ni kwn baik ayah..macam biasa la..Doc memang cool ek..wa respect la..agak2 kalo aku yg jd Doc harus aku tutup klinik seminggu sebab takut tercekik patient time heart broken..haha..Patut la Tuhan tak jadikan aku Doc.Dia suh aku pilih jalan lain utk bergelar Dr.Thanks God~ paling tidak pun kalo aku stress aku tengking jek students..tak boleh nak makan diaorg kot...haha..

Dia check-check mata...suh bebola mata ke kiri..ke kanan la..then dia cakap ade bengkak sikit bawah mata..owhh..tu eye bag doc..tu la rahsia kejelitaan saya..auwwww~ Then aku cover la..mata masuk habuk ek?Tu jek la alasan ku...and Doc tu pun terima jek reason aku..eh ni sape yang Doc ni?Nampaknya menjadi Doc pun tak boleh predict aku nangis ke hape ek?Bgus betul..[time ni sebenarnya dah mula dah nak mintak Doc check aku sama ade aku psiko ke tak..ade ke tak ubat anti depression..hahahaha..eh tp I'm ok la..saje jek nak bikin gimmicks...lalalallalalala~]

Pastu dia buat conclusion yang aku kena konjuntivitis!!!

What?????

Wahh..mata masuk habuk nangis-nangis boleh plak kena konjuntivitis ek..pandai betul le kuman tu time aku tengah-tengah depressed time tu la nak masuk dalam mata aku..Good job kuman!!Huawaaa..aura negatif sangat tidak elok la..bile byk bnda negatif dalam badan,protection and antibodi dalam badan makin berkurang...dah takde shield da lagi...tu yang macam-macam kuman nak masuk..and paling senang sudah tentu le setan jahanam!!Gi la main jauh-jauh weh...jangan le kaco aku...syuhhh!!!

So bile saket mata macam biasa dapat le ubat ala-ala eye mo tu..then kena la makan pil ntah apa-apa..Bab makan ubat ni la yang aku payah ni..ubat saket kaki pun wa tak abis lagi kena tambah lagi ubat...huhu...Ni pasni ntah apa lagi la saket aku...Ok..saket penghapus dosa...banyak betul dosa ko ek??(T_*)

Then balik dari klinik En. S amik aku..bukan skandal aku daaa..bapak aku k..hoho..pastu kan aku stress lagi..aku suh ayah aku gi bawak aku ke McD..nasib ayah ku tak amik tau sgt aku ni diet ke tak..kalo dengan mak aku jgn harap dia nak bagi aku makan...So ayah aku bwk le aku ke McD and aku suke hatinya mengorder makanan-makanan terlarang tanpa memikirkan kesannya..yang aku tau...makanan adalah ubat paling baik untuk merawat kelukaan hati ku..chewahhhh!!!!

Sampai-sampai umah..mak nampak aku bwk makanan terlarang..hohohoho..dia bebel tapi malas nak amik port sebab aku dah dpt drugs aku so aku relax jek muka...Eleh..jeles la tu orang makan.Aku pn ajak mak aku makan sebab tiba-tiba rasa nak muntah plak duk consume byk gile food dr siang td...Too bad~

Burrrpppp..kenyang alhamdulillah...Esok-esok la aku start balik diet aku..

Layan nengok Grey's Anatomy tadi..huawaaa..sedey gila..Dada aku rasa saket gile..perut rasa senak nengok episode kali ni..final episode tak silap aku..dah le tak bole nangis..tahan air mata jek ni..mata rasa saket le bile nangis..padan muke ko kan...

Moral of the episode : Express your feeling first and don't just wait for the right time..Or else..there will be no other time and you will regret it..

Syahdu ok..bile depress and stress orang yang baik pun akan bertindak di luar batasan..tembak suka-suka hati as a revenge.untuk puaskan hati sendiri.Puas ke?Makin saket adalah...At last..jalan terbaik orang tu buat is dia suicide..gila tak??Then orang-orang yang kena tembak dengan orang stress tu adalah kawan-kawan kita sendiri...gf kita..husband kita...sedey ok bile kita tak sempat nak express feeling kita then orang tu mati...ok..wa da mula nak rasa touching ni...mana ble nangis beb...wa jiwa kental!![Tak tau le tau ke tak..tapi sebelum sempat aku mati..aku nak bagitau yang aku sayang sangat kat mak ayah aku..pastu aku sayang gak kat semangat aku..separuh ilang dah tapi takpe..masih ade lagi separuh.cukup le ni..mana boleh tamak kan..Hope baik-baik saje..ampunkan salah silap ku...jadi orang flexible ni payah sikit..hati rasa sensitif jek..tak elok sebenarnya..tapi nak buat cmne...nanti I try jadi selfish yek..jadi firm skit..pujuk diri sendiri..eh ade ke orang mati sebab depress ek?Ko ni..drama jek la..err..can we call it as sudden death??Kot la kan duk serabut sangat pale ni tiba-tiba organ-organ penting stop berfungsi sebab dah penat da layan tuan punya badan yang psiko..hee~]

Dah le..mau layan saket mata dengan saket kaki ni..kang lama-lama nengok screen ni biji mata rasa saket...huhu..Doakan aku baik-baik saje yek...I'm strong enough even without any support...Yeahhh!!!

p/s:Happy birthday!!Semoga murah rezeki, panjang umur dan happy di samping family and friends..May all your wish be yours..InsyaAllah..Moga dipermudahkan urusan dan menjumpai orang yang boleh membahgiakan kamu..Amin~ Take care...143~

No comments: