Thursday, January 20, 2011

Sweet blood syndrome

Eh,sweet blood kah daku??(^_^)
Orang dulu-dulu suka cakap begini kan?

Tak kisah la tu..tapi benda dah jadi kan..nak buat macam mana..huhu..

I dapat MC seminggu...[lalalalalalalala~ hati nyanyi-nyanyi kecil]

Wuu~ tak best pun MC...Aku injured masa main badminton untuk Dept trchinta..dah sah-sah pompuan dalam Dept ade bape orang jek so harus la nak taknak kena paksa...T_T

Ala..relax la..LCW pun injured gak..Kira aku dah tahap macam dia la ek?Hee~ [Perasan la ko!!]

Rasa fobia?Hmmm..Skit la..Pasni aku main Karom or Dam Haji jek la..hihihi..[Macam mana nak kurus ni???] Last week aku belasah main dengan geng-geng aku relax jek..Tapi tiba-tiba main untuk Dept. boleh plak injured..Dah fames satu Fac...wuu~ malu ok!!

Mau nengok gambar kaki gue??
Reti tak nak analyze??Aku blur jek nengok x-ray image ni..haha

Poyo jek kan..injured jek trus nak buat x-ray..Bukan poyo la..ni sebab aku risau gila since aku injured tempat sama banyak kali takut le kang ntah retak ke hape..ok..aku sangat takut!!

At last Doc cakap ligament aku koyak...Ligament?Apekah?Haha..aku mula la kan buat muka blur depan Doc.Hihi..Tiba-tiba otak ni terimbas balik zaman Biologi aku dulu..Errr..confirm tak ingat!!

Bersusah payah le Doc tu cite kat aku then cepat-cepat bukak Anatomy Online [Grey's Anatomy wa layan la..] dia sebab nak bagi aku paham..Haihh~ terrornya ko Doc..Tu la kan..dulu aku main-main belajar.Kalau tak mesti aku jadi Doc..Bukan rezki ku...

Haaa..berbalik kepada cite ligament ni..senang cite,ligament ni macam gam untuk joint tulang-tulang kite bagi rapat..so disebabkan ligament aku da koyak..maka tulang-tulang kaki ku agak jauh sedikit..Ligament ni boleh tumbuh balik sebab ianya benda hidup..tapi take some time la..paling cepat pun 3 weeks!!WHATTTTTT????

Huawaaaaaa....sedey-sedey..sian students ku..Serious beb..aku sangat kesian dengan bebudak aku..Dapat tutor tak reti ajar..pastu injured plak..Dah le pas cuti mid sem diaorang kena Test 1.Cop!!Aku kena berusaha ke bebudak ni yang kena usaha sendiri ek??Confused plak...haihhh~

Kaki aku ni skang dah bengkak.Dah macam kaki baby dino dah...Kenapa ek?Dah tuam-tuam dengan ice tapi still bengkak lagi..aku Google gak..kalo torn ligament kena amalkan konsep ni: RICE (Rest ; Ice ; Compress ; Elevate)

Tapi macam Doc cakap la kot..take some time nak bagi ligament aku tu tumbuh balik..Hope aku cepat recover la...Amin~

Tengah-tengah saket ni..maka akan berlaku le pre-stress syndrome dalam diri ku..haha..Ntah pape jek kan..Chinta hati pun dah malas layan aku [rindu dia..huhu] Memang orang takkan paham kot aku ni..Tapi takpe..aku akan try gak handle pe benda la sebenarnya dengan aku ni kan..Sendiri pun rasa meluat gak..haha..

Pssttt..tengah sakit-sakit ni ada plak orang cakap aku ni bernasib malang..Kena mandi bunga and what so ever utk buang si*l.

Erk!!Ello..ko tu sape nak cakap aku nasib malang ke hape..Ade lagi ek orang yang macam tu..Manusia..manusia..haaaa..nengok!!Mana aku tak saket hati..Malas nak layan..tapi tolong le jangan cucuk aku..Mana tahan beb kalo suka-suka nak cakap kat aku macam tu..

Lagi kelakar bila ade kawan sendiri cakap kat kita macam kita ni tak punya hati and perasaan..It's ok..suke hati la nak under estimate aku..Dah memang macam tu jek rezki yang aku dapat..Bersyukur gak la...Bagus la rezki ko macam tu kan..tapi jangan le cara cakap macam ko sorang jek yang bahgia dalam dunia ni...

Btw..rasa-rasa kalau nak kita dipermudahkan hidup ialah kita sendiri la kena ubah diri sendiri..Selagi kita ada rasa dendam kat orang..ade rasa dengki kat orang..selagi tu la tuhan akan tangguhkan niat and hajat kita...So ni aku tengah try nak lupakan segala ketidaksukaan aku kt certain-certain orang supaya tuhan murahkan rezki ku..insyaAllah~

Errrr....tapi bila kah orang-orang tersebut akan mendapat karma balik kn??Wahahahahah...Syuhhhhh!!Pegi jauh-jauh perasaan jahat kamu..huhu..

p/s: Merungut juga tak baik untuk kesihatan..Ok..saya try jadi manusia patung and takde feeling..Kagum betul dengan orang yang tidak merungut..Patut lah senang jek flow hidup mereka itu...Ni tak..semua benda aku nak merungut..No good!!Ok..stop merungut ye Ned...Berusaha!!

4 comments:

Mazura said...

eh ned dah sweet blood syndrome ke? aku ingat lmbt lagi wedding ko sbb ko always mention "berangan", rupanya dah dekat ek?

hehhee.. selamat babe, selamat utk semuanya.

Nedrine said...

ala..saje jek nk cakap i sweet blood syndrome..utk motivasi dri sndri kn..mana tau sebut selalu dah jadi macam doa..not so soon la..huhu..moga semua kite selamat~ insyaAllah~

elizsue said...

ade lg ek org mcm tu kt dunia ni..
sabar la ned..org yg tgh senang/bahagia ni mudah lupa..ko maafkan die, pastu ko abaikan ckp2 dier..
minor issues yg wat ko stress ni ko masuk recycle bin je trus..pastu pk kan yg hepi2 jek..baru lah seri darah manis tu bertambah2...hehehe..

Nedrine said...

tu la kan..bila org bahgia n hepi diaorg slalu excited smpai trlupa.hope dijauhi le perangai mcm tu...tkut weh klo terkecikkan hati org lain....

yeay!!pkirkn hepi jek moga brtmbh le aku berseri2...amin~