Sunday, November 21, 2010

Ministry of Moment : Just Click contest

Haihhhh~ 
[Mengeluh tak elok kan??Huhu..Ni hati tak tenang ni..seriously tak tenang.Dalam pale hotak terbayang muke bos aka KJ and chinta hati]

Keje aku sejak dua menjak ni ialah entering any contest..Masuk kali ni dah 3 contests da I  sumbit eh submit [Why ah?Every time I write the word submit mesti word sumbit yg kuar? ]

Ni kalo le Dr. KJ and chinta hati tau ni mesti kena sekeh ni...Mati la den!! Hari tu aku bilang nak stop da kan?? Tapi janji tinggal janji..pasni last la kot..huhu..AdoiAm I addicted with contest?
[Eh, kalo proposal Phd buat benda lagha confirm2 aku bole siap dalam masa setaun jek kan????Heheh..]

..::: The magic yellow poster ~ [pic source:Ministry of Moment] :::..
Macam mana boleh terjebak dalam contest ke-3 ni?
Semua sebab dapat comment from Mrs. Roe in my previous entry and she gave me the info bout the contest..Bila dapat invitation, I thought it is from someone who  join the contest and then want to share it with me..but when I read her blog with slow and steady rate....now I got it!!

OMG!!Aku dapat invitation dari 'Orang Kuat' this contest la...

Mungkinkah Mrs. Roe merupakan one of the panel of this contest??Hee~ *buat muke comey* ;)
[Big hugs and thanks a lot to you for this great opportunity!!]

I'm trying to make this entry as short as possible..but that doesn't mean I don't have any initiative...Again..I'm trying my best. Sape tak nak menang kan?All of the contestant pun nampak bersemangat..Yosh!!!Hope murahkan la rezeki kami....Amin~

Details of the contest can be viewed HERE.

So now let me choose one of the pic that I like most...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Tadaaaaa~

 ..::: "Count me!!",  said the birds [Pic source:Ministry of Moment] :::..
Why I like this pic?

Walaupun fokus utama mahu berkahwin,tapi gambar yang dipilih bukan gambar kawen..Takde significant langsung kan..hehe..Gambar kawen MoM sangat chantik~ Jeles nengok gambar wedding Mrs Roe...
[Tapi kan..kalo saya menang..saya nak pihak MoM captured moment2 indah saya dan chinta hati saya yek?Boleh gak serba sedikit cover $$ kiteorang...Takkan nak rompak bank kan??Iskkkk...dosa2..Huhu...Wah, kalo menang semua contest yang aku masuk ni pun best gak ek???Tamak sungguh la kamu~ Ok..nampak sangat saya desperado..:(( niat saya satu jek...mau tolong chinta hati...huhu. Seperti biasa..gurls memang sangattttt kecoh!!]


Ntah le..rasa suke jek nampak gambar ni..tak perlukan edit yang melampau tahap agung. Just black and white...That's all..Perfecto!!

Lagi..sebab nampak natural. [dah jadi kes takde idea la ni..asik2 natural and natural..Cliche~ Come on Ned!! Mana pegi skill tutor cabuk yang suke conteng2 bagi comment kat thesis students ni? Where??]

Bukan senang tu nak captured gambar burung terbang2 macam ni..Unless dah get ready la with the camera but I think still need the skill and talent...From this pic terserlah professionalism team Ministry of Moment...Bravo!! One more thing bile nengok picture ni aku terasa mau buat contest sendiri: Count the Birds!! or Spot Me!!! Can I?? ;)

Eh, actually who is the subject in this pic?The aunty?The young gurl?or the birds??Blur pulak...Hee~ Haaa...that's why I like this pic.Ade maksud tersirat and tersurat....It challenge our brain...I loike~

Another reason why I like this pic because it shows that the photographer always alert and bring their heavy and superb expensive camera stuff all the time and everywhere..I can see their commitment..their passion towards photography..They totally love their jobs..Senang cite korang memang jenis  GTG : "Gila Tangkap Gambar"....Kalo aku plak GB : "Gile Bergambar"..Hehe..sesuka hati jek..Hmm..tapi benchi la..bile dengan chinta hati jek suke nak lupe2 amik gambar sesama..

MoM is a Bumiputera team..Ops sorry!!Not because I'm racism..Terasa bangga ok dengan kaum sendiri boleh run business macam ni di tengah bandar besar..Siap boleh survive tu...Dah le muda lagi..gile hebat korang!!Service mereka bukan saje tahap cover wedding event but other events also such as corporate event..Memang pandai korang promo service korang..Nampak orang banyak trust your service...Dah le official photographer Umie Aida..Classs gitu~ Pastu kebanyakan client korang nampak macam orang senang..Jenis tido kat tilam $$...hehe..Kalo macam aku biasa-biasa ni memang terus letupkan jek la awan2 berangan atas kepala tu...Grrrrrr..Apsal le mata aku suke nampak barang-barang tak mampu milik ni??Sigh~ 

Haaa...no wonder korang organize this contest..semua sebab nak bagi orang biasa2 seperti aku ni dapat merasa skill korang kan???Sebab kalo captured gambar orang yang tido kat tilam cap ayam jek ni mesti rasa lagi susahkan??Kiteorang takde kanopi, surrounding umah yang indah bagai yang boleh dijadikan  backdrop...So a bit challenging la rasanya nak create and edit the best pics...Kuikuikuikui~;)

Hope after this korang success selalu and sampai ke tahap international..err..tapi international pun hope rate ikut taraf ekonomi sini boleh??Hehe...Sian nanti anak aku nak kawen gile mahal service photographer..[wahhh..pikir anak..gatal sungguh!!]

Frankly speaking..I just know MoM baru jek..tu pun sebab Mrs Roe....

The only reason is because of the transportation charge!!!Aku tak berani langsung nak mintak quotation or survey area KL..Kalo survey pun area dekat2 dengan our hometown.We don't have high budget like other couples......Dah le some event kiteorang buat sempoi jek..tu semua sebab nak berjimat..Huhu~ So to cut the cost..aku  ni berusaha la sebaik mungkin cari yang ok kat our hometown jek..tapi kat hometown pun price dia lebey kurang jek..but in term of transportation charge we can cut it rite? Terasa gak yang kawen nanti ade kang pakai kamera cap ayam and diambil oleh  sesape jek..pastu nanti letak dalam album...Done!!But I have dreams...sama macam pasangan lain...Nak pakai cantik2...nak photographer professional tangkap gambar aku and chinta hati...Well..speaking about $$ memang sampai bila2 pun takkan settle kan?Jadi mari kita berdoa semoga niat baik kami nak dirikan masjid ni dipermudahkan....Amin~

Till then...wish me luck!!And gud luck to others...
[entry ni da lari dari topik da kan??Potong markah lagi...wuu~]


p/s:Entry dihasilkan pada masa aku sangat emo...All because of miscommunication.. What I mean is not like that..I'm sorry~ My weakness:People don't understand what I mean.What I feel is different from what I'm writing or saying..Damn!! They blame on me..They don't understand on what I feel...Looks like I'm worried of everything..I'm concern on everything..I'm such a complicated gurl rite?? Aku da jadi macam musuh pada semua orang....and I am the worst enemy of myself...So what option do I have??:((

4 comments:

Unknown said...

gud luck !! b2b datang jengok sini =)

Nedrine said...

tq b2b..all the best 2 u too..[sukenya feeling jd b2b ni kn?hee~]

roe said...

hye nedrine,

good entry! :)

no, im not one of the panel judges. i wish i am!! heheh. its all sapex, not me :)

all the best k! deadline is tonight and im nervous! :D

Nedrine said...

ala...u r not one of the panel...

im also very the nervous!!adeh2..