Thursday, November 4, 2010

Schedule baru saya..

Maka..bermulalah study week and cuti khas 2 minggu di sini..hmmm..tapi cuti2 pun kiteorang bukan bole cuti..keje macam biasa..life must go on...eh lupe mau bilang..I skang ni dah jadi kakak yang cemerlang and terbaek wok!!Berikut merupakan schedule aku skang:

6.00 am : 
I bangun dengan muka kecomelan..mandi pagi (kagum kan??)..solat Subuh (if peod pun kena bangun pagi dah..takde bonus lagi boleh bgn lambat..huhu) siap2 pakai baju keje terus..buatkan air untuk Nasrin..siapkan air bekal dia..then bising2 pot pet pot pet suh Nabila bangun plak..stress aku dengan minah ni...apsal bukan dia jek jadi kakak sulung kan???Huh!!

6.35 am : 
Dah kena gerak dari umah..lambat kang lagi jammed...muke I blur jek masa ni..kalo nampak Bro jual paper dah set up gerai dia aku terus beli paper..Tapi untuk minggu2 Perhimpunan U**O and pilihanraya ni..aku stop jap beli paper..malas dowh!!Membazir..bukan tak berminat..tapi aku loya gila..macam fake jek..silalah guna pendekatan lain untuk zaman skang ni untuk attract kami2 generasi muda ni..

6.45 am : 
Menuju balik ke umah..Keta2 di jalan raya sudah mula banyak..nasib le aku duk BP jek..kalo duk kt KL tu lagi stress agaknye aku...tuhan lebih tau ape yang terbaik~ sambil2 tu nampak le gerai sebelah JKR tu dah bukak..tapi...situ susah gak le nak cari parking..aku ni kejar masa..nak tau nape?Jap lg korang akan paham..huhu...Aku baca blog Epit macam best jek nasi lemak and roti canai situ..nanti la bile aku da tak kejar masa aku pegi la situ..

6.55 am: 
Sampai sudah gerai Pak Haji (PH).Untuk pengetahuan, gerai ni jek yang awal pagi bukak..tempat lain aku usha pkul 7 lebih baru bukak..mana sempat?Nabila kena gerak dari umah paling minima pukul 7.25 am.Sebab nanti dia nak cari parking lagi...jalan area situ dah le jammed slalu dengan mempunyai kadar accident yg agak tinggi..So nak tak nak aku no choice.Terpaksa gak beli kt gerai PH. Nabila suke gila tempat ni..boleh dikatakan hari2 aku belikan food untuk dia bawak gi keje..minah ni praktikal kt Sh**p skang..hari2 emo..malas aku nak layan..aku pun ade emo aku gak..sampai En H. slalu majuk2 dgn saya skang..pastu takde mood dgn saya..sian dia..sian saya gak..huhu..ok..sambung cite..aku yang belikan pun boleh rasa muak tapi minah ni relax jek makan hari2 benda sama dr PH ni...pelik2..Hari2 aku kena belikan dia nasi lemak sambal sotong and telur goreng..pastu kuih sikit..aku tak suke sangat tempat ni..sambal dia pedas gile and jenis pedas takde  rasa...tp aku tak paham apsal Nabila, family aku semua boleh cakap sedap..sampai puji ckp  "sambal kasih sayang"..apekah???tak paham..rasa2 spell PH tu dah menjadi le kat diaorg..tapi tak kena kat aku..hahahaha..

7.10 am: 
Sampai sudah rumah ku...lupe mau bilang..disebabkan PH adalah jenis atuk2..so segala keje dilakukan dengan sangat slow..slow motion gitu..hihihi..takpe..sabar jek..nanti klo I tua pun macam tu gak rasanya..Kalo ada menantu dia tolong ok skit..klo takde memang menguji kesabaranku sikit la..adeh2..dah le ramai gak le yang beli kt gerai dia..ok..sambung lagi..sampai2 kat umah...nengok2 Nabila baru sibuk2 serta bersenang lenang nak siap..kadang2 dia bru pas Subuh..Ni bukan subuh gajah lagi..dah jadi kes Subuh Dinosaur da..Pot pet pot pet lagi le aku..dia yang keje aku yang risau2 kan..nanti dia gak yang lambat..adekah saya dah mula bertukar menjadi seperti ibu2 yang kuat bebel2??Tiddaaaaaaaaakkkkkk!!!

7.25 am: 
Nabila dah blah dah..aku plak brekfes skit dengan kuih2..kuarkan ikan ke ayam ke dr freezer.Senang nanti petang nak masak dah defroze dah..wahhh!!I masak youuu..sebenarnya aku ni reti le gak sikit2 masak..nampak jek I seperti wanita moden gitu yang tak pegi dapur..tp dalam hati I ade ciri2 wanita melayu terakhir tau..chewahhh!!Tapi tu la..penyakit malas tu jek yg memang tak boleh blah...asik beli jek boring la..so sudahnya aku masak jek..masak simple2 jek..gambar masakan malas nk upload..setakat ni I da penah try masak bubur ayam, mee hoon sup ayam, udang goreng butter, kari ayam,sotong masak rempah, sotong masak biasa, ikan kerutup (ikan sumbat), cendawan goreng, sotong goreng, udang sweet sour,nasi lemak sambal tumis sotong, sayur goreng tu biasalah kan..last but not least tauhu jepun...setakat ni aku masak budak2 takde komplen..makan sedap jek...perut pun tak saket..so kire  ok la kan aku masak....ehemm2..nampak seperti ade nada2 riak di situ.. Astaughfirullah~ Sambung lagi cite keje rumah..dah brekfes..mesin basuh plak siap sudah menjalankan keje2 membasuh..so pe lagi kena la plak menyidai baju2..siap semuanya..I pun make-up (make-up le sangat kan?pakai gloss jek..) 

7.50 am: 
Bergerak ke Parits terchinta~

8.15 am: 
Sampai sudah tempat keje...gi slide jap staff card (bulan ni bos mesti kagum I slide awal2 pagi..selalunya pukul 10 am bru nak slide kan..hehe..) Advantage keje sini..slide sekali jek dalam satu hari..so takde in and out..bila2 boleh slide..asalkan dtg keje..bestkan??hehe..Then memanjat tangga utk ke bilik yg berada di ttingkat 3 itu..(tak kurus gak kan??huh!!),masuk2 on lappy..check2 email..main FB gak..harussss!!hehe..pastu stop jap keje lagha..marking reports and key in markah bebudak ni..senarai tampal ptutnye da kena kuarkan da..tp...errr...nnti2 la..budak2 pn tak tnye so aku diamkan jek la..insyaAllah nx week la aku kuarkan senarai tampal markah bebudak ni..Ptutnye aku sibuk lah kan buat keje sekolah..buat proposal Phd smua..tp..sibuk plak duk usha FB la..tulis blog la..pastu sambil2 tu chat dgn Shar..usha plak photographer..bju kawen..Opsss!!Bilekah saya mau kawen kan???insyaAllah~ semoga Allah mempermudahkan jalan saya..kalau nak cite pasal $$ mmg tak cukup (hmm..ni bukan reason utama. sbnrnya..dengan macam2 probs yang hanya aku jek yg tertanggung..rasa2 restu ibu bapa tu yang buatkan aku lmbt sikit dr org lain) Apapun nngok la mcm mana kan..siapa yg tak inginkan majlis yg vavavoommm!!meletup gitu??Aku nngok majlis kawan2 smuanya hebats2..best gile nngok..alhamdulillah..rezeki diaorg.Moga aku juga dimurahkan rezeki seperti mereka...Tapi rasa2 budget aku ciput jek..takpelah..akad tu and kehidupan selepas nikah tu yang penting..amin~ So disebabkan bajet yg rendah ni maka saya sangat le cerewet..nak yang lawa tapi nak murah..adeh2..Ni tgn kalo jenis jejari kreatif takpe gak..dah le kurang sempurna sikit jari..lagi mau demand kan??wuu~

11 am : 
Perut mula lapar..padahal da brekfes tu..heran betul..kengkonon da bekerja sgt efektif la kan sampai lapar2..So roger2 member ajak lunch..Skang dah kurangkan aktiviti sosial..Sebab tak mau drag masa sampai ke ptg..aku bekerja half day jek skang..So kalo students nak jumpa kena la before 12 pm..selebihnya aku keje dr umah..sambung marking reports kt umah..hebatkan??

1.20 pm :
Dah kena gerak dari Parits..menuju ke sekolah Nasrin..minah tu 1.50 pm kuar..before tu aku dah tapau gak lunch utk dia..

1.55 pm :
Menuju ke rumah..kadang otw balik tu aku singgah post office bayar segala mak nenek bil umah..pegi bank masukkn duit..I skang kena berjimat cermat..:P

2.30 pm :
Sampai sudah rumah...tukar uniform umah plak..rehat2 jap..pot pet pot pet kt Nasrin suh solat and pastu smbung wat keje skolah dia..aku plak smbung marking reports bebudak...

4 pm:
Dah kena mula masak..Kalo rajin la kan..kiteorg tak biasa makan mlm2..konon nk kurus la..tp still gomoks gk..tak paham aku..adeh2..

5 pm: 
Siap sudah masakk sambil quality check oleh Nasrin...hampeh!!Nampak muke dia bling2 nngok food kire ok la kan..kire sedap le tu aku masak..hahahah...

5.30 pm: 
Asar...siap2 mandi smua..prepare food plak..kang bebudak ni bkn reti sgt..kecah kang dapur..

6 pm :
Makan time!!Nabila pun dah balik terus le kami makan..sambil tu layan emo dia..urghhhh!!boring btul..

6.30 pm:
Nengok cite Chinta yg nth pape tu sekadar hiburan jek sambil2 kemas dapur bg clear..dah terbiasa kan dgr mak bebel2 dapur kena bersih so tu yg trus jek kemas2 segala pas makan sambil ngumpat2 cite Chinta tu...

7.30 pm: 
Maghrib..bebel2 kt Nabila plak suh dia mandi solat semua..adoi..penat le..

8 pm:
Aktiviti bebas...kalo ade cite best aku layan le..nak2 kalo cite Vampire Diaries..I loike~ hensem dowh vampire dia..stress aku nngok cite ni...menikam kalbu gitu...hihihi..sambil2 tu aku smbung lagi marking reports and nngok keje skolah students aku..berkaliber sungguh tutor cabuk ini kan??:P

10.30 pm:
Suh Nasrin tido plak..kang pagi2 bgn lmbt susah aku..aku pun sama dah ready2 nk tido..before tu call yg trchinta bual2...gosip2..say gud nite...kdg2 tu aku tertido tnpa smpt reply msg or call dia..[tu yg dia merajuk slalu tu aku dah tak byk spent time dgn dia...sori yek sayang]

Dan schedule ini dah berlaku selama 3 minggu serta berulang2 sampai le mak ayah aku balik dr Makkah..rindu kt diaorg...hari2 call/msg diaorg..hope dipermudahkan urusan mereka di sana...kat sni dun worry..everything aku da settlekn..penat mmg penat..rasa2 kalo jadi bini org ni agaknye mcm ni la rutin hidup ku..lagi plak dgn nk kna study lg ni..hrp trchinta tak boring dgn ku...ampun~
p/s:student PSM da call..tak psal2 aku kena jd panel tesis diaorg. nx week ni..and sudah semestinya cite yg aku tak paham..pasal Mech Eng yek...huhu...


No comments: