Sunday, December 13, 2009

My old skool Tv

Tadaaaaa...my old skool Tv is with me~




Gile susah nk transit Tv ni dr keta ke blik tnpa dilihat oleh bebudak kolej..

Rosak sbb hari tu kolej wat spot check,then smpn kt locker,pastu mlm kuarkn blk nk nngok tetiba dia taknk on.majuk la tu smpn dia lelama kt locker.slalu duk kt luar jek.sian dia kn?Then try hntr kt seksyen err..maaf la tak tau seksyen bpe..gue short term memory bab2 seksyen ni..kedai tu ble plak nk charge aku Rm180 utk btulkn n ckp byk bnda nk kna btulkn..wth??mahal gile.igtkn bajet dlm Rm50 jek.baik aku bli Tv bru cmtu.lg puas ati.aku trus ckp kt nyonya tu takpe la tak yah btulkn n aku nk blk Tv tu.Pastu ms aku blk bp trus la mak anto gi kedai tv kt Penggaram tu and hnya dikenakan caj Rm75.Itulah bezanya Bp n Bangi...sbb tu aku syg gile kt Bp..wpun tak cool sgt kn duk Bp tu..=P

Tv ni byk berjasa kt aku.Sejak undergrad lg aku da smuggling Tv ni bwk masuk dlm blik kolej.and alhamdulillah,tak prnh plak kantoi.setiap kali spot check,pe lg..sumbat la kt dlm locker...tmpt selamat...timbus dgn baju2 cnfirm diaorg tak suspect pape...hee~ Even time aku praktikal yg 10 mngu jek tu pn kt Prss aku  still bwk Tv ni gi umah sewa kt area upm serdang tu.betapa tak snggupnya aku berpisah dgn Tv ini...=P

aktiviti penyeludupan Tv antik peninggalan ibu n ayah ku ini berterusan smpai le aku da amik postgrad ni..tak ble idup woo without Tv..Sbnrnye zaman skolah dlu aku mmg tak nngok tv sgt.stadi jek kejenya.yeke?skema gile aku..takde maknenya..then bile pas matrix perangai nngok Tv ntah dtg dr mne nth tetiba meresap dlm idup ku..haha..nmpk sgt aku semakin mls bile umur makin meningkat...Tp dlu ms study kt Jb best sbb mcm2 channel ade.dpt nngok Tv Spore n Indon pn kekadang dpt gk dgn hnya menggunakan aerial cap ayam sje..hebatkn??

Tp kt cni skang,cm biasa la.channel Tv Msia jek la dpt..jd la...ble gk layan Nur Kasih,Tari Tirana..haha..(Desperate Housewives,Grey's Anatomy tgh tngu season bru..cpt la. weh...hehe) Aku ble juga dikira penonton Tv tegar..Ble dpt award la rs2 nye. Segala cite sbnrnye aku nngok.Cite cina,korea,japan,hindustan,kartun pn layan.Kekadang ble jd emo aku nngok cite2 dlm Tv.and dak gomok tak suke sgt aku nngok2 Tv ni sbb dia ckp aku cpt trpengaruh..haha...biar la kn?And klo tak nngok pn aku on jek Tv tu.smbil study la tu konon2nya..blah....haha..saje jek kn aku bg bazir karen n menyumbang kpd pemanasan global..erk??=P and tido pn aku on jek Tv tu and set kn sleep mode within 1-2 hour.so nnti dia off sndri la bla aku da ZzzzzZzzz...=D then bgn2 pg..celik2 mata jek..aku akn trus la capai remote cntrol n on kn blk tv tu..kire pnt gk le tv tu keje utk aku.ptut la dia mogok rosak ari tu...ampun ya...=P

Owh..nasib baik umah aku takde Astro..klo tak rs2 aku la org yg akan tnggikn bil karen umah mak aku slalu..Sian kn aku?Zaman skang ni rs2 ble dikira dgn jari jek umah2 yg takde piring2 astro itu..Masa aku keje dlu da bgtau hasrat hati ku yg murni itu kt mak nk tlg byrkn bil piring Astro tu.Tp..err..mak ayah ttp tak bg gk.Sbbnye adek aku yg last tu skolah lg n asik byk main jek.Takde Astro pn result exam dia truk,lg la klo ade Astro.makin2 la truk..teori mak aku la..(sbnrnye Tv bkn pnyebab kemerosotan study kite..research dr Prof Ir. Narisa Sa'at..haha) bnchi gile la~~ tak dapek lg la nk nngok Astro..so tmbh tolak lg 4 thn la bru ble ade astro..takpe2..



And pnh bgtau kt soulmate.If la aku kawen dgn dia kn..aku nk request Tv 2.satu dia pnye,satu lg aku pnye..(gile kn?cm la byk duit sgt nk beli tv smpai 2..haha..hint:kite nk tv LCD ble tak??=P)Sbbnye minat kami berbeza.Dia cm suke dngki kt aku.Slalu nk pksa aku nngok favourite channel dia jek.Boring~~ and dia ada potensi utk jd org yg suke pegang remote cntrol all the time...kenapa aku ckp cmtu??sbbnye aku anak 1st sm cm dia.Aku slalu conquer channel Tv kt umah tu..hehe..so kalo mak ayah nk nngok cite favourite diaorg trpksa ngalah dgn aku n masuk blik diaorg nngok Tv kt blik jek..sorry!!hihihi~~


p/s: Tv mnjadi teman setia ku di kala ku kebosanan n keseorangan tnpa kwn2...chewah!! (kera sumbang btul kn aku?)

No comments: