Tuesday, December 1, 2009

entry jiwa kacau =(

DANGER!!

Amaran: 
Entry ini boleh mengganggu emosi anda...sila jangan baca sekiranya berjiwa emo terlebih2 spt saya ini...

Saya sangat down la..(asik2 down..bile nth nk up kn)..letih la..sy tgh berusaha bersikap positif.tp makin sy berusaha makin saya rs sgt sedey.sy taknk sedey lama2.sy taknak hikmah yg diberi di sebalik dugaan sy ini lari dari saya..saya tak nak..tp sy tak kuat.Ya Allah..berikan la kekuatan kpd dri saya.saya sgt penat la..sy tak mmpu nk brdiri lg ni.dah tak mampu da.cukup2 la bg saya tekanan...(air mata mengalir deras...chewah!!)

pagi td pegi ke ofis kolej.again..mcm biasa la kan..17hb sy kna lg pndh blok n bilik..alasannya:blik2 kt blok sy ni da ade org nk duduk sem dpn.bile sy tnye lg blik sy ni ade tak budak nk duk sem dpn dia cm taknk check record.kn ade record bnda2 ni..apsl le bnda2 kecik cmni diaorg tak ble nk pkirkn?sy da try ckp bebaik kt kakak tu...brg sy byk sgt...hari tu pndh pn da rs cm nk mati punggah brg.ni lg sekali.dlm ms sebulan plak tu..apsl le diaorg ni tak pnh lngsung pkirkn situasi kiteorg?susah sgt ke nk pkir?apsl le ms awal2 dlu tak bg kiteorg pndh trus blok lain tu?apsal?sy kuar jek dr ofis tu da rs cm..haih..prob lg..korg rs cm kecik jek prob sy ni.tp cube try rs dlm situasi sy.msti korg rs sushnye idup sy ni.

pastu pegi fac.mntk alat kaca lagi..cm biasa la kn.kakak jg stor tu kerek2.sy da cukup lali da.layankn aje la..nmpk bottle sample bru smpai.sy rembat byk2 sbb mmg sy nk pkai pn.tp cm biasa la.kena sound dgn kakak tu suh reduce kn kuantiti bottle sample tu...sy trpksa reduce.tp ms dia kuar jap..sy smpt rembat lg masuk dlm beg sy.kire cm sy mncuri la ni..sy trpksa..(ptut la project sy asik sngkut jek...tp sekali ni jek sy mncuri bottle sample...huhu) then tulis kt form alat kaca,sy tulis skit jek kuantiti yg sy amik.padahal dlm beg sy ade la dlm 10 bottle sy amik.again..sy trpaksa...(pernah mntk cr baik kt sorg budak master kedekut ilmu tu..tp cm biasa la..rayuan ditolak.cara cm brg tu pkai duit dia la..takpe la..hari ni hari dia..esok hari saya..yg nth bile akan dtg hari trsebut)

saya berada di fac.tp sy makin rs sgt tertekan bile nengok kwn2 sy da mule nk hntr draft kt sv masing2.then spt biasa tanya sy.."how's yr thesis??"..SH*T!! diaorg rs pelik sbb sy dr awal sem da mule buat lab work tp sudahnya sy juga yg kna extend.and diaorg juge la antara org2 yg slalu play cheat ms study..time exam suke suki discuss sesama sndri...assg suke suki copy assg org lain...present suke suki present keje org lain n claim  itu keje diaorg..(dlm hati trdetik..rahsia kejayaan hidup ade la..tak perlu rajin sgt...tak perlu jujur sgt...buang mase jek jd rajin or jujur or bersih cekap amanah.End up kna extend juge...wpun sy mmg takde la rajin sgt.so tak tau la perlu ke tak apply konsep kerajinan ke kemalasan dlm hidup sy ini...)

ptg..berbual dgn classmate sy yg akan blah dr tmpt sy blaja ni and masuk keje blk bln dis ni kt tmpt keje sy.dgr2 tnc bru jenis sgttttt strict.and kemungkinan besar permohonan sy utk extend tidak akan dilayan sbbnye sy adalah by coursework...suppose tak perlu la nk extend2 ni.maybe sy akan dipanggil keje (itu klo dpt keje..klo diaorg terminate sy sbb sy da lnggar prjanjian cuti belajar cmne?and perlu mmbayar semula  segala mak nenek elaun2 n yuran yg diaorg pnh bg scholar kt sy dlu mcm mne plak??musnah la hidup sy ini...akan jatuhlah hidup sy ms tu..harap2 bnda ni tak trjadi..cukup2 la...)so bile sy da kena keje..sy akan berulang alik la bp-ukm setiap mngu....

gigih tak sy??

TAK!!!

sy da penat...sy ngaku sy da penat.otak sy penat.resipi mimik solution sy ni pn sy da tak ble nk pkir ape da ni...otak sy jam da ni...

sy berdoa selalu..tp sy mcm tak tau da ni...sy blur....sy cume perlukan kekuatan jek ni utk hadapi dugaan ini..dugaan yg bg sesetengah org mybe kecik tp bg sy..sy da tak mmpu da nk hadapi lg..

saya masih bersabar..tp sy tak tau ape lg dugaan nk dtg kt sy lg pasni....

salah saya ke??ye..maybe salah saya...cume sy jek yg selalu terlupa bile saya senang..bile sush bru nk terkedek2.saya da mule salahkn dri saya..saya da mula marah dgn dri sy...sy yg hncurkn hidup sy sbnrnye..saya!!pdn dgn muke saya...

4 comments:

Anonymous said...

ned, i tell one thing..

slh satu sbb aku ske baca blog ko ialah, aku kagum ngan ketabahan ko (ecceh!). ur strong will, ur endless effort..im inspired by u ned..aku pun slow learner gak..(well, it's obvious, org len dah kumpul harta, beranak-pinak, im still struggling to get a degree..course yg simple2 lak tu..)

dont give up..it's just a matter of time..susah sikit sekejap jer..Tuhan nak uji..u should be happy instead..bcos He's paying extra attention on u Ned..

anyway, aku doakan ko trus tabah, usaha terus maju..(apa ayat aku ni??) keep going..u're almost there!!

Nedrine said...

sob..sob..terharu gue..haha..thanx yek..(erk??tabah la sgt..da nk tergolek gk ni..)takpe2..aku ok ni nnti.kesusahan akan mnjadikan aku kuat.insyaAllah..

tu la..extra attention tu..ade la tu Dia nk btulkn slh silap aku.nk nngok aku realize ke tak ni...

*course ko sush gk weh..berpinar mate aku nk phmkn term computer2 ni.coz sng dlm dunia ni aku rs is kosmetik..hehe.*

Anonymous said...

ye ye..aku setuju gak, course yg paling senang is kosmetik..tp mahal kot kosmetik?? huhuhu~

Nedrine said...

haha..tu la psl..kang bli yg koman jek kang tkut rosak muke plak kn.aishh..tp aku tak suke sgt pkai make up.natural beauty gitu~~ =P