Sunday, December 13, 2009

Innalillah...

Lately ni aku slalu dpt news sedih2..before this one of my best buddy,Rayn kehilangan baby gurl dia..so sad to hear that...sape tak sedih kn kehilangan org yg kite syg...aku ni even ikan aku mati pn aku nngis teresak2 gk.lg la klo org kn...="((

Then pg td dpt news dr ayah aku..Cikgu Elias + menantu mati lemas kt Ganu.Aku memula relax lg..sbb mcm familiar nama tu tp still tak recognize pe tujuan ayah aku inform aku.igtkn sesaje cite kt aku..then dia ckp.."Eh,anak dia kn kwn awk kn??Sape tu..Atiqah..yg bru jek kawen hari tu..."  

Ya Allah..aku trus trkejut n tnye kesahihan cerita tu sbb aku knal Atiqah since skolah rndh lg.tp ms da skolah mnengah da tak keep in touch da.tp skang ni kn nasib baik ade fb ni..so dpt le keep in touch gk skit2..then dia ni bru jek kawen.tak silap aku bln 5 ke 6 cmtu.before puasa la.dia ade la invite aku gi wedding dia via card n fb.tp tak dpt dtg coz aku ade hal time tu...

So aku trus jek msg Hajar n Shar yg kt Jeddah inform dia...dlu ms drjah 6 ,Shar+aku baik gk le dgn Atiqah ni.slalu tuisyen sama kt umah Pn Halina..Tu yg mmg trkejut sesangat la bile dpt berita tu...mcm2 version berita dia ni ms awal2..Ayah aku pn dpt news dr kwn2 dia.Bp ni bkn besar sgt kn..so klo org yg da lama duk Bp ni msti la knal2 gk kn.and arwah ayah Atiqah tu is kwn ayah aku time skolah dlu.Ade ckp menantu dia jek yg lemas.Ayah dia tak.Ade plak version ckp Atiqah+arwah asben dia yg sbnrnye lemas..so mmg cerita sbnr tak ble nk cnfirm lg...last2 dpt news yg agak sahih la dr Uncle Boy yg jiran Atiqah,betullah...ayah+asben dia yg meninggal..innalillah...aku trus trdiam n cm rs sedey sesangat.besar sungguh dugaan dia...bru smlm bc paper suami+family in law meninggal dunia pas 3 jam nikah..ni kn plak kwn yg aku knal ..and 1 more thing is...she's pregnant!!Ya Allah..kuatkan la semangat sahabat ku ini...Amin...

Berita selanjutnya ble refer kt link...hampir smua paper kt Msia ade news ni...


Al-Fatihah utk kedua-dua arwah..semoga roh dicucuri rahmat..Semoga tabah menghadapi ujian dan dugaan-Nya...

p/s:Jenazah dibawa ke Bp utk dikebumikan n pukul 9pm td ayah aku dpt call dr kwn2 yg diaorg on the way ke Bp n da smpai kt Segamat...InsyaAllah mlm ni juga dikebumikan.Ayah aku ni pn da pegi da umah family Atiqah utk melawat+tahlil...rs2 bkn di Tmn Soga.Tp kt umah atuk Atiqah yg aku pn tak tau ktne...

2 comments:

Psyche said...

Sian atiqah.. 2 hari lepas, kite terdengar staff sini cakap2 pasal tragedi tu, bergenang air mata.. sebab kite kenal kan orang yang mengalaminya..

Bergenang sorang2 je la dalam ofis kan. Baru masuk keje, takkan nak jerit2 keluar ckp tu kawan kite kan..

Nedrine said...

huhu..tu la.kite cite kt kwn2 cni diaorg yg dgr pn trkejut gk..harap dia tabah.sedey sgt kn.