Tuesday, December 8, 2009

Mari kita berchinta (^_^) ♥♥♥

is in the air~~ lalalalalalalalala....♪♫♪♫ 

sehari after besday ku..ibu trchinta mmberi keizinan utk brjmpe dgn budak gomok ..yeay!!tkut gk memula time nk ckp dgn mak..tp finally mak bagi..sgttt suke..wpun nmpk muke dia cm ala2 nk bg tak bg..tp mybe dia tak smpai hati nngok anak dia ni..so dia bg pegi jb utk berchinta...syukur2..dgn syarat:ditemani oleh adik ku..nabilalalalalala...tak kisah la..jnji dpt green lite tu rs sgt le excited..and thanx to mak coz tlg ckp dgn ayah..(tak sure ayah tau ke tak coz ayah cm relax jek pas aku blk dr jb..hee~~)

mak sempat sound: "kawen tak jugak korg ni.." (err..apekah maksudnye??perli ke green lite?confused daku..tp saat itu mnjdkn hati ku berbunga2 chinta~~ )


and spt biasa..adekku mngambil kesempatan ini utk threaten dri ku...urghhhh...kesabaran ku sgt tnggi semata2 utk brjumpe chinta ku..(geli jek bunyinye kn?uwekkk!!) serius weh..aku tak ble berkasar2 dgn minah tu...talk nicely jek.lipat kain..cuci baju..kemas2 umah smua aku tak ble suruh2 dia (kiteorg slalu bergado bab2 ni..asik aku jek wt keje dlm umah mne aci kan??dia sng lenang terbongkang tido n bersantai2..hangin jek ok) mara skit jek dia ckp..."aku taknk ikut ko gi jb..." smbil buat muke bangga gile coz dpt ugut aku..mnyampah siot!!

and dia sibuk nk bwk kwn dia...aku no hal la kn..jnji aku dpt jmpe dak gomok..so ni kire takde la dating sgt coz aku bwk bodyguard2 aku kn..hehe..

Sesaje jek sbnrnye nk jmpe dak gomok...da lme kiteorg tak jmpe.nme jek dlm satu negeri.tp..isk..mne ble jmpe2 slalu.mne la mak aku bg kn.ni pn masih lg dlm ala2 trkejut gk coz tak prnah2 la gi dating dgn pngetahuan mak (2nd time actually) slalu dating secara smbunyi2..rs lega gile ok bile mndpt restu begitu..(ni la feeling org yg tak slalu dpt restu dr parents..excited gile..huhu..) aku tak perlu time call mak,suh dia snyap2 semata2 tak nk bg mak dgr suara lelaki..(thanx dear coz sgt bersabar dgn kite...agak2 klo laki lain da lama da gud bye2 n surrender..)

sampai2 kt jb dlm pkul 12pm.then amik dia kt umah..pastu trus gi tebrau city..pusing2..then gi lunch.his treat la kn..korg msti igt dia cm wt celebrate ke pe kn..dgn cake ke present ke..haha..takde maknenya..mamat tu kurang sensitif bab2 begini.surprise2 ni mne la dia reti buat.haishh...saba jek la...nasib la dpt gf jnis tak kisah (err..ke kisah ek?huhu..kisah sbnrnye..tp nth ek..da imune da kot..suke nngok bf kwn2 siap pkir surprise present or create card utk gf..takpun hntr bunga kt umah ke..candle lite dinner ke...bf ku?tu pn nasib baik dia igt date besday dgn anniversary couple..sbb pe?sbb ade reminder kt hp dia..klo takde la...nth igt ke tak ek??tak kisah la..jnji dia aku...)


present pn dia tak sediakn utk aku..siap suh aku pilih2 plak tu...isk2..penin den memikirkn pe nk mntk kt dia...ape la..smpai satu tahap aku ckp dgn dia tak yah le bg aku pape...aku ni plak bkn jnis reti mntk2 kt org..nk..tp isk2..tak reti la..so diam jek la kekadang..paham2 sndri la kn ptutnye...last2 aku pilih suar jeans..haha..nth pape jek..err...tp kn..huhu..pnye la sush gk nk cr ok..aku mmg cmtu.bkn fussy..isk2..tp ade jek yg tak kena di mate gue..harga n kualiti..tu yg aku slalu focus.suke brg murh..tp nk yg ok..ade ke??haha..and..urghhhh!! cr suar mmg mnjd big probs pd aku selain cr sandal or shoes..sbbnye figure ku cm buah pear..so slalu klo suar..aku kna pkai belt..klo bli yg kecik..tak muat..klo bli besar plak...muat..tp part pinggang plak longgar..abis kna gelak le dgn dak gomok tu sbbnye di pasaran smua size kecik2 (cara dia gelak cm dia tu kurus la sgttt??padahal dia lg superb gomok dr aku...tp dia slalu ckp..laki takpe gomok2..masih trhangat d pasaran..klo pompuan sush skit la nk cr mkn if gomok2..ble cmtu ek??.) nmpk sgt diskriminasi kpd ku yg da gomok ini..sian kiteorg..(saat itu juga ku ckp...aku nk kuruskn n nk kecikkn bdn...kena diet ni..sbb rs sgt bengang tak dpt pkai bju n suar yg cntik d mana saiz2 smua adalah saiz2 kudut cm adek aku tu...huhu.slalu tak dpt pkai bju dgn suar dia coz saiz dia kudut2..mne aku muat...) tp dia tak bg kurus2 kudut cm paris hilton tu..motif??ntah la..mybe type dia is dia suke yg gomok2 (or takpun nnti klo aku kurus dia jeles gf dia jd sgtt HOT??hihihihi....)cume dia pesan jgn gomok sgt..kurangkn skit jek..terasa tiada tekanan utk kurus dr dia..sush le cmni aku...

finally..pencarian demi pencarian..aku brjaya dptkn jeans Levi's...(thanx dear for the jeans...) tu pn nasib2 dpt yg ok..penat amoi tu tlg crkn utk aku..terasa segan sbb cutting yg aku nk size smua kecik2..nmpk sgt aku da gomok..owh...aku rndu bdn ku mse zaman sekolah dulu..huhu...berusaha kurangkn berat ned!!


bersama soulmate yg gomok..hee~


adek kudut+kwn adek kudut (suke ye korg dpt pau kiteorg??)






I you~


kami version kurus..haha..tak nmpk pn kurus even da pkai kamera "saerah" nabila..huhu..

 

mendengar nabila bergosip dgn kwn dia...haha..kami kepo..



kepo2 lagi.. ☺


after lunch.kenyang sudah~~



hi-tea: char kuey+tahu bakar di sg chat..(tak sama rs cm kt spore..huhu)

p/s:gmbr2 kami berdua mmg skit....suke lupe2 nk brgmbr berdua.bnchi jek..sbnrnye menugaskn nabila utk jd cameragurl ku..tp hampeh..diaorg yg posing lebey..grrrr...(baru berangan nk pics cm ala2 pre-wedding...huhu)

6 comments:

Psyche said...

WAHHHH! Apelagi, GREEN LIGHT tu soh kawin... Cepat Aizam!! cepat masuk minang!!!

Nedrine said...

haha..i wish..tp duit kiteorg ngak cukup...huhu..plus..kite nk abiskn master yg berserabut ni dlu bru kawen.

haizam bkn tau pn kite ade blog ni..so kite ble kutuk2 dia kt cni..hee~~

Mazura said...

wei ned kesalahan ko maha besar adalah: takmo inform aku di kala ko ada di JB~

pastu kan, aku rasa mak ko dah bg green lite tu. punye aa payah dia nak bg hint camtuh so, korang kene take serious babe.. insyaallah kalo dah ada restu, duit akan dtg dari setiap penjuru (keje lah).. uuuu pandai nye aku bg nasehat.. (dah pakai perisai siap2)

Nedrine said...

ok2..kesalahan besar..bpe kah kompaun yg dikenakan yek sbb kesalahan trsebut?agagagaggaga...mne la ku tau ko ade kt jb time tu dowh.igtkn ko kt bp.bkn slalu weekend ko blk bp ke?

blum tahap green lg ni..masih hijau2 muda lg.kekadang dia bebel gk woi.jenuh aku nk dgr.wt pekak jek.

bestnye duit dtg dr stiap pnjuru.turun dr lngit pn best gk ni..hee~~

haaa..ko memandai2 bg nasihat ko n AJ kesayangan bile?(larrriiiiiiiiiii.....)=P

Anonymous said...

wah entry happy..bgs bgs bgs..teruskan attitude begini ,kasi byk2 gmbr pon baik utk kesihatan mate aku juge :D

Nedrine said...

hehe..alangkah indahnya klo aku hepi slalu...nx week akan bermula lg tekanan.huhu..

aku kurg gmbr le.slalu trlupe nk amik gmbr bile g memane.harapkn org lain jek utk captured gmbr2 ku...=P