Tuesday, September 7, 2010

Ramadhan vs Syawal

Sunyi sepi jek tempat keje ku hari ni..nak parking keta pun senang..takde berebut2 lagi dengan students.System cni students bole parking tempat staf yek...konon nak bagi sama rata la tu..masing2 pnye system kan..as tutor cabuk I ikut jek la rules diaorg..

Kenapa ek terasa macam haunted place plak?lorrrr...cuti raya maaa..bebudak semua dah balik raya dr last week lagi..staff yg kg diaorg jauh2 pn da start amik cuti blk kg memasing..ptut le aman jek cni..msuk2 blik..mmg serius sunyi.Eh takkn rmai gile staff floor aku da blk?Gile semangat diaorg!!Tapi klo aku jd diaorg pn duk jauh2 time raya cmni la duk pulun cuti amik byk2...bile sunyi2 ni..mula la aku cm takde mood..chewahhh!!cr mcm slalu aku ade mood la..hihihihi..masuk2 blik..rumate ku tgh sibuk jahit bju ry anak dia smbil dgr lagu ry..gile heaven!!

Aku plak..bukak2 lappy main fb..main ym..smbil2 tu gosp dgn rumate..owhh..pg b4 aku dtg ofis..aku gi imigresen jap.buat pasport.abis terbang $$..bru perasan yg pasport aku expired nx yr bln 2.ikut prosedur klo nk gi oc,expired date pasport kna la plg cikai pn min 6 bln.wpun aku takde la pegi oc sgt pn kn..cume seberang Selat Tebrau tu jek raya ni nnti..maka harus lah aku trpksa pecahkan lagi tabung korek2 duit nk renew balik pasport ..huhu..

Sambung balik cite..tgh2 main fb tu tibe2 dpt mood nk marking quiz bebudak klas aku..so bile mood da dtg maka harus la kite manfaatkn dgn sepenuhnya yek..kang dia ilang kang sush plak nk cr blk..tgh syiok2 tnda tu rumate ajak gi jln2 area prt raja..aku pn pe lg..layan jek la..tp bg syarat kt dia yg aku nk abiskn jp marking yg tngl bpe ketul tu..lg brsemangat le aku marking sbb nk ikut member gi jln2 kn..nasib le bebudak ni dpt markah kureng..majoriti dpt markah bwh 3 dr 10 markah..so mmg sng le aku marking kan..:P 

Eh I skang shopping Parit Raja jek you.....ni klo Encik BF tau ni msti dia gelak guling2 ni..igtkn siang2 buta Parit Raja ni sunyi sepi gk le..skali mak aihhhh!!Gile bz n jem..mcm uptown seyyy!!!Hahahahahha..Tapi serius beb..mmg bz gile..Nak parking sgt sush...pusing pnye pusing jmpe gk parking yg available..aku ni takde la excited sgt kn nk gi tp since bebudak ni ajak so join jek la..tu pn diaorg da pesan da suh cr bju ry..adeh2..risau btul diaorg aku takde bju ry..thn ni serius beb aku mmg takde bju ry..satu hape pn aku tak bli..klo org lain ade berhelai2 bju...siap dgn kasut dgn handbags bagai..pastu set2 rmbut..yg pkai tudung plak sibuk cr tudung ry..aku plak???ilekk..takde lngsung..sadis jek..tkpe la.thn ni rezki tak byk sgt so pkai jek la pe yg ada klo aku tak jmpe yg berkenan di hati n semestinya nk yg murh2 jek..huhu..but dun worry..utk family aku insyaAllah aku da sediakan sekadar trmampu..kepek2..kuih ry utk umah..bahan2 mentah utk msk serba skit aku da sediakan gk le..Alhamdulillah..

Cite bab bju raya..gile mahal bju skang ek??!!Setakat jual kt bazar ramadan tp hrga 2-3 ratus gile ke hape?Harga mcm butiks sey..eh ke tu mmg hrga std bg korg ek?Huhu..tapi bg aku la kan..mmg tak mmpu weh klo bju hrga 2-3 ratus cmtu..Da le design buruk gile..ropol2 kt lengan..aishhh..nth pape jek..tak phm aku..kt Angsana tu lg le..rs nk pngsan heart attack time tu gk nngok hrga bju..bile pkir blk..rs2 thn dpn klo ade rezki lebey aku lg prefer beli kain sndri then hntr tailor jahit mcm thn2 lepas yg aku pnh buat..tak mau le beli2..rugi..huhu..

Eh I tak cite lg ek ramadhan kali ni i berkesempatan berbuka pose brsama trchinta sebanyak dua kali dengan IZIN parents aku....sebut betul2...DENGAN IZIN...hee~ [dlm hati pembaca:ek elehh..jumpa bf pn da kecoh...] maaf la yek..I over excited gitu...kes aku sgt le special.Klo org lain relax jek ble kuar dating2 dgn bf aku plak xble..maka adalah logik klo aku rs sgt excited gitu~

1st sesi buke pose dengan dia masa last week hari Ahad.Tu pun jenuh gak cr idea n member nk gi..memula aku nk suh jek si dia dtg BP ni..tp disebabkan kiteorg mncari brg yg pnting so aku gunekanlah reason tersebut.Alhamdulillah parents ku bagi gk aku lepas ke JB..Aku pn angkut le Kudut n Izza.pinjam keta dia..bgus btul dia nk ikut aku..sian gak nnti dia sorg2 tapi trchinta aku kan jenis selamba jek dgn sesapa..so aku pn rs ok la..Agak pelik la kalo bile berjumpa kawan2 aku dia jadi pendiam..Sebab selalunya dia la yang jadi hang peramah..
I'm glad that my dear can mix well with my frenz..lap u!!

Tak psl2 ek?Hahaha..org brchinta mmg mcm ni..nnti da kawen kang rasa2 akan jadi lagi annoying mcm entry yg aku pnh cite before ni..:))

So disebabkan tu jek masa yg aku ada so aku trpksa le reject offer buke pose umah Hajar.Memula dia ckp nk buat Sabtu so I ok jek la kan..tp tibe2 msg ckp tukr hari Ahad plak..so nk tak nak trpksa le pilih yg trchinta..next time la yek kengkawan I join korg..Sila rujuk blog dia n Epit utk melihat kemeriahan majlis berbuka yg dianjurkan...

Kiteorg jln2 jek kt JB tu...pegi Angsana..gile rmai org..mcm ulat taik jek aku rs..huhu..rs penin2 then tak tau nk pilih bju pe..pusing2 bli kepek jap..singkong keju favourite..then bertolak ke JJ Tebrau City..smpai2 sna..solat jap..then cr tmpt mkn utk buka..mula2 igt nk ajak Izza mkn kt Stone Grill's..ala2 mkn atas batu..tp pastu cm takde feel plak nk mkn kt situ..sbb nmpk plak satu tmpt ni..disebabkan trchinta ada darah Siam..aku pn cm nak terasa  nk makan Thai food..ade kna mengena ke??:P Nama tmpt ni is Lerk Thai..Sila skroll ke bawah utk nngok food yg kiteorg melantak.. [Amaran:Pics yang dipaparkan boleh menyebabkan kelaparan tahap dewa..]

 Thumbs up to this place!!

Bile ntah dia ni nak diet kn??:P

Bodyguards aku~

Dowry fish with Thai sauce~

Sizzling Chicken Thai style~

Kerabu manga with chicken~

Tomyam campur~

Coffee yang terchinta~

 Sambal belacan Thai kot..pedas gile!!tp saya suke~

Nasi amik 3 pinggan jek since I am on diet..haha..

Dessert 1:Pulut mangga

Dessert 2:Ni ape ntah..red ruby namanya..sedap gak..

Kalo korang perasan la kan..portion food yg diambil comel2 jek secomel aku...pastu aku siap tak order nasi tu...sebabnya aku spare perut aku utk Sate Wak Radol plak after Maghrib....weeeehooo!!akhirnya jejak gak aku tempat ni..Pasni Haizam cakap aku da takkan bising2 da mulut ajak dia gi tempat ni..hehe..

Inilah tempatnya~

Menu dia biasa2 jek..tp si dia suggest Yong Tau Fu and Sate

Muke gembira~

Sate Wak Radol...sedap gile!!Lagi sedap dari Sate Kajang..serius beb..wa tak tipu..gravy cukup..daging lembut..perfecto!!

Yong Tau Fu pun sedap gak...marvellous!!

Bersama penaja rasmi kami pada hari itu..Thanx dear!!

Aku bertolak balik BP dalam pukul 10 pm camtu..mak aku pun relax jek tak tipon2 aku tanya bile nak balik.Yang kecoh Nasrin jek la tanya aku bile nak balik..adeh2..

Hmm..nk cite lagi ni..Aku yg drive keta Izza balik..sian plak kt dia..da le temankan aku..pastu nak suh dia drive plak kan..So tengah2 drive tu..dr kejauhan aku nampak le ade lori ni macam ada spark kt bawah lori..Terus aku mcm nk masuk lane kanan..Tak mau le belakang lori tu walaupun kedudukan keta aku drive jauh..Sekali tgh berkira2 nak ke lane kanan tu aku nampak ade benda jatuh dr lori tu..pe benda plak tu..Malam2 gelap aku ingat macam kertas ke hape la kan..Sekali nak tau pe??Blok batu besar yekkkkkk....!!!Aku tak sempat elak..Keta belakang plak rapat dengan aku..so aku main langgar jek..Nasib kiteorg baik sebab jauh dari lori tu so batu tu tak kena la cermin depan..Tapi da nama aku langgar blok tu kan..tayar keta depan belah kiri pancit on the spot!!!Huhuhuhu..time tu rasa panic gak..Tapi aku slow2 drive kt emergency lane..then teruskan pemanduan berhemah..Tempat kejadian lepas exit Simpang Renggam..

Memula ingat boleh lagi continue driving sebab nak sampaikan ke Air Itam gak ni..Tapi tak bole sebab da berasap2 da tayar...So trpksa le berenti tepi....Muke masing2 cuak..Da le mlm2..mati aku..sian Izza keta dia jahanam aku kejekan...huhu..ampun~ Nasib baik keta tu aku brenti sebelah SOS..So add on experience bg kiteorg sbb da reti da pkai SOS tu..hehe..memula rs mcm tak function jek bnda tu..kiteorg jerit2 takde operator jawab..so call le PLUS pkai hp mintak bantuan..Sekali tgh tunggu2 tu dgr suara jerit2 kt SOS tu..trus la..apa lagi..ngadu kat operator tu...hehe..tgh kalut2 ngadu tu mamat operator tu tanya no plate..adek aku yg sengal ni bgtau le no plate keta Izza WTH **** operator tu tak dgr clear plak huruf T.Nak tau adek aku sebut pe?T as TENGKORAK!!!Trus berderai ketawa operator tu dengan kiteorang sekali....hampeh pnya budak...nampak sangat le kes kiteorg tak kritikal sgt kan?Tgh2 kalut bole plak gelak sakan...Hampir 2 minit gk le kiteorg ketawa gila2..Then smbung lagi sebut huruf H..mamat tu bole plak ckp..ok2..Tengkorak Hang...pe lagi..gelak lagi le memasing..hadoihhh..penat gile gelak...

Tunggu punya tunggu PLUS hantar bantuan...ade la 2 lori towing datang kt kiteorg..Efficient sungguh kn diaorg?Sesuai keje dgn Ambulans...Aku da mula hangin gak le sebab 45 minit gak le tunggu PLUS.Da le malam.Kiteorg pompuan semua..macam2 hal boleh jadikan..Haizam da risau da and da nak gerak ke highway tolong kiteorg..Tapi aku tak bg..sebab nk tnggu PLUS dlu kan...Dalam 11.30 pm cmtu dtg le PLUS..lega den..phewww~ Nampak le rupe tayar yg terlanggar batu besar tu...Gile besar koyak..patut le on the spot pancit...Alhamdulillah journey ke BP diteruskan.Hantar Izza kt Parit Raja then amik keta aku kt umah dia dalam 12.30 pm cmtu la aku smpai umah...Owh before that da call mak aku ckp tayar pancit.Mak aku siap relax2 jek..ayah pun..Slalu diaorg la yg paling risau kalo pape jadi kt aku..Kali ni diaorg sgt relax..confused gile...Dlm pale da terbayang da mak aku bebel2 sebenarnya..hehe.. Sampai2 umah pun sama..ayah aku tak mara pun..relax jek siap ble mkn burger yg aku belikan utk dia kt Burger King lagi..kire cm pre sahur la tu...Makin le bertambah pelikkan?So aku wat bodo jek then siap2 kemas dapur jap..pastu mandi then tido...Bangun2 sahur pun mak aku relax jek..tnjukkan brg yg dibeli then biasa jek feeling diaorg..Cite psal kes Tengkorak tu..hehe..then ayah cume pesan jek nx time jgn drive mlm2..bahaya...dah tu jek..Lega~

Demi yang terchinta macam2 hal kan??haha..takpe la..dugaan skit jek ni sebelum dugaan2 lain yg akan datang...takut2..tp takpe la..Allah kan ada..Dia akan bagi guide kt kami nanti..insyaAllah...

So keesokan harinya aku gi kedai tayar dengan Izza and tukar tyre keta dia..nasib sebijik jek tyre kena tukr..Kopak lagi $$ aku..adeh2..Nasib tak beli bju raya kt JB.Klo tak ade aku byr kt apek tu dengan baju raya aku..haha..

Dah..sekian cite ku..

Eh ade lagi...sikit jek lagi ni....
2nd time dapat buke puasa dengan terchinta is Sabtu lepas..Kira lepas seminggu kejadian tengkorak tu kiteorg berjumpa lagi...hee~ ad hoc jek mamat tu tibe2 nk datang BP..so ape lagi..mintak izin dengan mak ayah dpt le kuar...Itupun setelah sesi interview bersama panel2 yang dikasihi...huhu..Cramp hati aku..cramp smua la senang cite..Nengok yg diinterview relax jek kena interview...bgus btul!!Sayang gile la kt kamu~ Dia ajak gi Melaka cari bju Melayu dia and baju raya aku..Tapi cam malas jek..sudahnya kiteorg jln2 kt BP-Kluang-Parit Raja...kire mcm jalan2 di desa gitu..hehe..Haizam dapat baju melayu dia...Suke gile mamat tu...Sian dia..bertaun takde bju raya..kali ni dpt bju mmg le hepi kan?hahahah..aku plak??Masih tak jumpa bju raya bertuah ku...haihhh~

SEKIAN~  
[penat le plak menaip...ok..sy terasa mau pulang ke umah..hehe..bgus betul dtg keje just tulis blog then balik...haishhhh]
Selamat Hari Raya kepada kengkawan semua..Mintak halal makan minum ..Salah silap terlanjur kata ke hape harap dimaafkan..Raya nanti datang le raya umah ku ye...I cuti lama..sampai naik sem..nasib dekan approve cuti ku...Moga Syawal kali ni lebih bermakna bagi diri ku...adeh2..rasa cuak plak kali ni..apsal??Huhu..Moga dipermudahkan jalan ku...Sebagai penutup kata, doakan la moga kite semua dilimpahi berkat dan rezki dari-Nya..amin~

4 comments:

Anonymous said...

masa aku baca blog ni, aku tgh meniarap...sampai part Tengkorak tu, vibrate2 lelemak kt pewot aku sbb tahan gelak..sampai kat Tengkorak Hang, trus gelak je kuat2...xleh tahan dah...agaknye, org yg lalu kt highway tu, tgk kowg sure cam pelik kan..cubaan vandalism ke ape..tersadai kt tepi SOS tu, pastu gelak ramai2..kahkahkahkah...

tp nasib baik ko jauh dr lori tu..nasib baik juga setakat pecah tayar...lain kali hati2 ye ned..ko tu darah manis... ;)

Selamat Hari Raya, Maaf zahir & batin :)

Nedrine said...

ni aku cite dlm bentuk penulisan.xbest sgt.cube klo ko dgr aku cite dgn rupe kepo aku nih.confirm gelak guling2..aku cite time sahur kt mak aku merah2 muke dia tahan gelak.dengan ayah2 aku yg serius tu pn gelak gk..adeh2..sengal pnye adek..papepun tu mcm add on experience bg kiteorg..pasni kena lebey beringat...insyaAllah~

i darah manis ek?hee~ tkutnya!!

anyway,selamat hari raya gak kt ko n asben serta family trchinta~

p/s:baju raya da dpt beli tak??hehe..aku di saat dan ketika ini masih blum ada..pagi ni nk gi usha kt pekan rabu kt prt botak..nth jmpe ke tak yg berkenan di hati n murah..huhu..

Psyche said...

hahahaha. menarik. lagi menarik bila baca "dengan izin" tu. Dah nak dekat la tu.. Amin. Amin. hehehe..

Selamat Hari Raya, okay! =)

Nedrine said...

Ni baru permulaan KP sebelum yg lain2..haha..apapun Amin..Amin..and Amin...:)

Selamat Hari Raya gk di perantauan...