Tuesday, August 24, 2010

Stop breathing while awake for the 1st time

Entry tiada kena mengena dengan tajuk.

Owh..aku memang selalu begini..Lama sungguh tidak mengupdate blog.Stalker blog kawan2 pun sudah lama aku tidak buat...aku sudah jauh dr dunia luar..Chewah!!Dunia luar le sgt..Bengong!!Kekangan masa menjadikan driku begini..Aku rasa aku lagi rajin semasa bekerja dr zaman aku study...Mengapa???sebab aku rasa kesian dengan students ku mendapat tutor cabuk yang tak reti ajar..huhu..Penah rs frust gile bile nengok result 1st test mereka.terasa bersalah sebab aku rasa aku yang tak reti ajar diaorg tu sebab result diaorg truk...Dosa ku brtambah2 lagi sebab tak reti mendidik anak bangsa...poyonya daku~ lalalallalallala~

Hmm..minggu ini adalah minggu emosi bg dri ku..kenape ek?[eleh...cara mcm tak slalu jek emo ek??] Bila da emosi2 ini..mulalah kan nak ngegada..nasib le dgn students aku tak hangin sgt..pendamkan jek dlm hati..cth terbaik.Semalam sorg student ni dia suh kwn dia signkn attendance dia.Ntah kenapa nth..malang sekali bg budak itu sbb semalam aku tercheck attendance sekor2..Abis smua snyap bile aku bebel2..Eh tp aku bukan bebel2 mana pun..perli jek lebey.Diaorg da besor kan..kena gune pendekatan lain..Then pagi2 td budak tu da gelabah da call aku mntak maaf sbb tipu aku..Tnya nama kawan yg tlg dia sign tak bg pun..cover kwn kan..takpe2...kali ni korg ble terlepas..nx time tiada maaf bgmu~ 

Pastu..hmm..macam mana ek nk luahkan..Owhh..bile emosi2 begini..rasa2 angin cemburu mula la menerosok dlm kalbu ku..haihhh~

Hampir setiap saat dan ketika aku mndengar perbualan si isteri dan suami.Setiap masa yek..Bukan sengaja mendengar..tapi selalu aku ignore jek..Tapi da nama telinga kan..aku tutup dengan headfon pn tetap dpt terdengar gk butir bicara mereka..haihhh~ ampun yek...Ni saat dan ketika menulis entry ini pun si isteri masih lagi bergayutan dengan si suami...Betapa bahgianya mereka..cemburukah aku???hahahah..adeh2..ape ayat aku ni...geli siot!! Serius beb..setiap masa..kalah org berchinta..owhh..tp bgus kan diaorg.Da kawen pn still calling2..Tibe2 teringat dri ku..hmm..aku plak???Ntah la wehhh...

Antara perbualan mereka:

Tahun ni kite nak holiday kat mana yek papa?Kena cepat booking..kite pegi Langkawi nak?
Boleh le belikan mama handbag yek pasni..
Nanti petang buka apa..
Rindu la kat mesin basuh baru tu...
Bila nak belikan tilam baru mama...
Manja kan anak papa tu...
Bile papa nk belanja mama sate wak radol..  [ok..sate ni sy selalu dgr tp tak pernah mkn...sedap kottt!!]

Dan banyak lagi...rasa2 setiap setengah jam laki dia akan call dia...Adoi.....huawaaaaaaaaaaaaa....lagi msg2 yg masuk beeep!!beeepp!! dlm hp dia..mmg begini agaknye rasanya org yg da kawen...Owh...tu blum lagi bile laki dia cuti then dtg ofis ku..aku yg segan2 bile diaorg bergurau senda..Mula lah cari alasan kuar blik then lepak blik lain...Nengok la...betapa tidak logiknya aku bebel2 pasal hal laki bini...tp ni la jadinya bile kite dlm keadaan emosi..semua benda boleh jd complicated..bnda kecik2 pn ble jd besor....
Ntah time aku da kawen nnti mcm ni ke tak ek?Sebabnya time kapel pn aku tak bergayutan begini..Sudah kurangkah komunikasi kami berdua??Tu yg asik salah paham jek...ckp skit jek da salah interpretation...Bile aku majuk..jawabnye takde maknenya la nk ada org pujuk.sndri la mengubat hati yg lara...Boleh jd hati kering ke bile begini??Hmmm...sush sbnrnye..sbb rs2 aku syg mcm nk mati le kt org tu...serius mntk maaf byk2 kt dia bile dia mcm tak phm ape yg aku maksudkan...ok..mule menitik la ni jurai2 air mata..ratu air mata la katakan...ok2...cover.kang kwn nmpk rs pelik dgn aku...

Demi Allah tak terdetik pn dalam hati jauhkan sesapa dr family org..Tibe2 rs bersalah dlm hati...Terasa mau mengalah...okk...damn it!!!air mata ni pe hal ni nak menitik2..bengong la... habis mascara i...eh cop aku pkai mascara ke pegi keje???hahahahahha...itu bukan ned yek klo mascara2 itu...

Semangat naik balik!!!Betapa jauh da aku pergi..jgn harap aku nk mengalah.Melainkan Tuhan dah tentukan tiada pape lagi utkku..time tu mmg aku mengalah la...Mengalah dgn Tuhan takpe..jgn dengan manusia....ok2..da cool down skit...What's next???tunggu ajelah....Sadis kan???

p/s:Tibe2 membuat keputusan utk jadi fasilitator utk program bersama anak yatim BP jumaat ni.Apekah???Time smayang nnti aku nk buat pe?terkulat2 di belakang le jwbnyee...Bile emosi tak tenteram mcm2 decision aku bole buat dlm sekelip mata..

2 comments:

Psyche said...

hehehehehe..baru kawin ke mereka itu? hehehehhehe.. sabar yek. jangan tensen2. masa kamu akan tiba jua...

Nedrine said...

haha..tidak..sudah lama mereka berkahwin..3 thn rsnye..anak pn da setaun lebey...masa kite akan tibe jua?haha..insyaAllah..tp rs2 takde la kot bergayutan di tipon begini..hee~