Thursday, September 30, 2010

Let's Town and Gown ppl!!

Ok..tiba-tiba dalam sehari saya boleh produce 3 entries.Alangkah hebatnya kalo saya boleh menulis jurnal or proposal dalam kadar yang sebegini segera..hee~ [senyum tanda ketidakpercayaan kpd dri sendri..]

Ape kejadahnya benda ini??Ntah la beb..wa pun tak tau..wa keje mkn gaji jek..so haruslah mengikut arahan saje walaupun hati meronta2 tak mau pegi..Ni kire kes paksa rela..berkhidmat utk negara!!!By the way..definition tutor mengikut kamus hidup ku: HOT and lots of $$....

Erk!!!statement yg bole bikin smua manusia jeles ni..wakakakakakak...ok..pengsan yok!!Hot tu memang tak bole dinafikan la kan..ok...saya suke perasan lagi..maka abaikan la yek..blog I suke ati I le..tang $$ tu agak musykil sikit barangkali..haha..takpe..ini smua doa and harapan kan?Mana tau sebut lebih 40 kali dimakbulkan tuhan and dipermudahkan urusan saya utk tahun ini..tahun depan terutamanya dan tahun2 yang akan datang...aminnnn~

Berbalik kpd "Town and Gown" ni..gugel pnye gugel la kan.I pun jumpa la mksud yg clear..source yg bole difahami slalunya Wikipedia jek la kan..hehe..ok geng..mengikut Wikipedia: "Town and gown are two distinct communities of a university town; "town" being the non-academic population and "gown" metonymically being the university community, especially in ancient seats of learning such as Oxford, Cambridge and St Andrews, although the term is also used to describe modern university towns. "

Walauwehhhh!!tempat keje ku da mcm ala2 Oxford la...cayalah!!! [ok kenapa saya takde feeling ni??] 

So kirenya aku ni gown community la...wahhhh!!Ketuk pale sendiri..

Sebenarnya kan..bile sebut gown jek pale otak ku terus jek terbayang wedding gown..yg mcm ala2 Cinderella gitu..kembang2 cantik..

Mungkinkah gown sebegini akan tersarung di badan saya???[pic source:Google image)
Sambil saya melambai2 tangan bak princess di kayangan and naik kereta berhias yang dihiasi dengan bunga2 indah serta segar ala2 di Disneyland Parade..ok..stop it Ned!![Popppp!!! Terus awan2 berangan hilang dari atas kepala saya....]

Bayangkan diriku melambai2 tangan gaya princess~ rasa2 klo present kawen nnti mintak pakej pegi Disneyland plg dekat Hong Kong pn jadi la kn..haha..[pic source:Google image]

Cantiknya~ [pic source:Google image]
 Dah..cukup2 berangan...Town and Gown yang sebenar rupenya mcm ni la...skema jek..wuu~

[Pic source:Google image]
Tapi..yg otai2 jek bole pakai robe uni..klo mcm anak2 bilis spt ku pakai bju korporat Jab jek la jwbnye....

Tapi apapun aku tetap tak puas hati..da le event ni mlm..lepas tu mlm tu plak kwn baikku invite aktiviti mkn2 kt umah dia..da le jarang jumpe dia [nasib baik time ry hr tu sempat gk aku raya umah dia,dia pun sempat gak raya umah aku..so takde la rs frust gile sgt] Kirenya mmg spoil kn mood aku la mereka2 ini....ni blum aku jd incredible hulk plg comel di abad ni..kang klo aku da jd kang...sekor2 aku mkn kang....takut tak???Grrrrr...
 
Event abis dlm pkul 11 lebih mcm tu..so agak2 la kan..mak dia nk halau aku tak klo aku dtg gk umah dia mlm2 buta dgn baju ofis??? heee~

Ok la.Mau details of the black parade event?

Sila baca sndri la yek kt link ni. Banyak membaca luas pengetahuan..tak psal2 kan???

2 comments:

Psyche said...

walahwey! Parit Raja dah dilabelkan Town & Gown ke? hahahhahaha. Hebat okeh. hahahaha.

Nedrine said...

hahaha..HEBAT kan???urghhhh!!!ntah pape jek la diaorg ni....