Wednesday, March 10, 2010

Touching sey!!!

Saya tak sangka la ayat dia macam tu malam tadi.Ala..biasalah couple kan..bergayutan di telefon lama-lama tu da biasa la...sejak kiteorg da keje ni la baru bole bergayut lama2 skit.Zaman kiteorang belajar dulu susah skit.Nak call2 kena catu2..ye arr..duit tak banyak sangat..msg2 jek la jawabnye..lagi plak relationship kiteorg jenis jarak jauh punya.So nak jumpe selalu tu memang payah la...bila teringat balik moment2 zaman dulu...terpikir gak.Macam mana kiteorg boleh survive sampai 9 thn ni kan??Dengan memasing jauh.Kami tak banyak spent time together macam couple lain.Owh..tapi tak spent time pun kami selalu gak gaduh.haha...gaduh itu da macam latihan praktikal sahaja dlm relationship kiteorg ni..hihi...

ok..back to the conversation dia dengan saya malam tadi...

Saya    : Tadi pas gi isi minyak gi makan tak? [owh..saya sgt risau kalau dia tak makan sebab bile dia   tak makan nanti dia asik smoking jek untuk menahan lapar dia.So baik dia makan makanan dari dia melantak nikotin kan..haih~]

Dia      : Makan...on the way nk balik umah gi makan jap.

Saya    : Sorang?Mana kawan?

Dia      : Haah sorang jek..kawan semua tak nak makan [erk??tak mungkin kawan dia diet...haha..saya tau kawan2 dia kekadang dah makan dengan gf masing2.Dia jek yang  gf  jauh.Sejak dulu sampai le sekarang..sian dia...] hmmm..tadi abang gi isi minyak kat Petronas tau..

Saya    : Eh peliknya..bukan selalu abang suke isi kat Caltex ke?

Dia      : Hmmmm...[dalam nada slow jek] Petronas kan ade contest. [saya tau ade contest tapi takde la serius sangat pikir nak menang kan..]Mana tau ade rezki abang kan.Abang memang da niat da dalam hati,kalo le abang menang memang abang kahwin dengan awak terus.Tak payah tunggu lama2...Susah la kalo berhutang2 untuk kawen kan....Abang siap dah tanya da kat budak keje situ bile result contest tu kuar.Budak tu cakap akhir bulan ni.Sebab abang memang da niat da ni kalo menang ni memang abang kawen dengan awak...[bersungguh2 dia ulang ayat tu...]

Saya    : [Terdiam time tu.Terharu sebenarnya..Macam tak percaya dia yang cakap mcm tu.Speechless.Saya tak harapkan majlis yang gilang gemilang macam artis.Tapi saya nak majlis yang sempurna and cantik dengan bajet yang rendah saje.Sebab saya pun memang sangat2 tak mampu nak buat majlis macam orang lain..huhu..sedey...] Ya Allah,sampai macam tu sekali??hmmm..[time ni saya dah start le nak beri support kat dia. Saya taknak la dia berharap sangat kat contest tu.Nanti dia gak yang lost hope kan..] Takpe yek..mana tau ade rezki kite berdua kan...Tapi kalo takde rezki abang menang,mana tau kite berdua ada rezki kite kat tempat lain.Kite doa jek la k...[Saya dah nak menangis time tu...tapi saya tak mau la nangis kan.]

Itu la serba sedikit conversation saya dengan dia malam tadi...Sian dia...Saya ingat dia tak pikir bnda2 remeh macam ni...Ye arr..nengok muke cam tak serius jek nak kawen dengan saya..hihi...Hadoih..macam mana la kan?Kami cukup2 makan jek.Bertuahnya orang yang takde masalah dari segi kewangan.Senang saje.Tak payah nak pikir banyak..Takpe la.Masing2 punya bahagian kan.Apapun syukur banyak2.Masih lagi cukup makan minum..Mak slalu remind saya:Kite jangan la nak bandingkan diri kite dengan orang yang kat atas,yang kaya keta umah besar2 tu.Cube bandingkan diri kite dengan orang yang rendah dari kite.Bersyukur sangat2 kan??Takpelah harta tak banyak mana..tapi cukup la..alhamdulillah...

p/s:Saya sayang dia sangat.Semoga rezeki kami murah la hendaknya...Amin~

6 comments:

Anonymous said...

hehehe..x sabar nk tgk ko kawen ngan dak gomok ko..jgn nt sama tarikh dah lah eh..

Psyche said...

men are like that. on the surface, mmg nampak cam tak kisah..tapi dalam hati, diaorang je yang tahu...

it's nice kan, sekali sekala bila dia tunjukkan seimbas isi hati dia kat kite?

zalyeaclik said...

Setiap apa yg kita buat tu kena ada harapan.Bila ada harapan Insyaallah Tuhan tunaikan....Aku doakan dia berjaya dlm contest tu.Leh ceoat makan nasi minyak ko...hehehe....

Nedrine said...

eliza:klo ko tak sabar,aku lg la tak sabar...haha..auw~ gatal jek.dun worry.ko dulu la.aku insyaAllah thn dpn [erk?berangan..mak ayah pn tak tau plan kiteorg]

KP: tu arr psl.trkejut jek.mne pnh dia tnjukkn sgt ati dia kt kite.ni dia tnjukkn pn mcm klaka jek.memula trharu,tp pas gayut tu kite gelak guling2 sbb the way dia smpaikn isi hati tak mcm lelaki lain.klaka btul la dak gomok tu=)

malia: amin~ thanx tau.kalo menang mmg cepat la kawen.tp klo tak menang pn takpe,mybe rezki kt tmpt lain kn.kawen ttp kawen insyaAllah..

Zyan dan Hairul said...

huhu..korang nih dah layak bernikah..aku dulu camnih jgak ahaha..skrg dah bahgiaaaaa...

Nedrine said...

hehe...insyaAllah..amin~ tu la suke nngok kak yan laki bini..hepi2 jek..