Wednesday, March 3, 2010

Craving.....

wuu~ I'm craving Ben & Jerry's ice cream
 looks yummy rite???I wanna try this flavor...and..others too..

Ada member yang pernah study kat Birm tu cakap lagi sedap dari Baskin..Minah ni suka ajar aku benda2 merepek tau.Tapi style dia tak boleh ikut sangat la..HIGH TASTE ok!!Setakat pakai wallet 1k lebih tu da biasa da.Tu baru wallet..blum lagi handbags dia..cecah riban2..hantaran dia plak dia request benda extra mahal since dia mampu beli stuffs setakat bawah 10k tu kn..haha..cuci mata saje la bila dia tunjuk barang2 dia.Nak beli memang tak mampu la..huhu..Tu belum lagi gadget2 dia...Tak larat nak layan dia shopping..rezeki dia kan..tak pe la...Bersyukur la dengan apa yang kita ada sekarang ni kan...(Ayat sedapkan hati sendiri..hihi)

Back to the ice cream thingy.Terasa nak beli...Kat Msia ni memang takde kiosk like Baskin..Paling dekat kiosk nak pegi is Singapore.Dush!!Kat Msia ni just jual kat Cold Storage and certain Jusco.Hari tu  nampak ice cream ni aku pandang sayu jek since time tu aku boleh berfikir dengan waras kan (pergi tempat freezer semata-mata nak nengok kewujudan ice cream ni...gile psiko aku ni..mcm orang cakap..tak dapat makan..dapat nengok pun jadi la..sian aku..haha). Aku pikir2...if aku beli then tak abis nanti nak letak kat mana?Takkan nak melantak satu tub (473 ml = RM 25-30)!! Hidup di perantauan (perantauan la sangat??wth..haha) menyebabkan aku tidak mempunyai freezer nak letak the ice cream...huhu..then survey2 kt website ada mini tub (around 106 ml). Tapi kt sini takde jual mini tub.Semua size gaban2 jek yg kalo aku melantak satu tub tu boleh menyebabkan aku makin obesiti dan membolat..haha...

Owh..about the ingredient. Since the ice cream from oversea kn..Setakat ini aku nengok ingredient dalam ice cream ni takde la mengandungi bahan2 yang haram. Come across words mcm pelik sikit : Carrageenans & Guar Gum. then aku google la..apa lagi..Baca2 sesuai untuk vege..InsyaAllah...

Tapi..sudahnya..aku pendamkan saje la hasrat hati ku ini...huawaaaa~

p/s:Dalam pale dah berpikir2 strategi ni macam mana nak dapatkan ice cream ni...kalo beli kt Alamanda..then bawak balik BP...msti time tu da cair kan..aaaaa.....think ned..think...(cara macam kronik sgt jek case aku ni..)

6 comments:

Anonymous said...

aiskrim...sedapnyer....

::gulp::::drool::

hari tu aku ada tengok kat aiskrim ni la kt channel 703..kt singapore...dier tunjuk aiskrim yg ader byk sos coklat lava...pehhh!! terbaik...

Nedrine said...

yup!!sngapore antara negara yg trdekat dgn msia klo nk merasa mkn ice cream kt kiosk..wuu~

Anonymous said...

dah beli..jgn lupe jemput aku..kiter dekat je ni.klo xpanggil..aku bomb bilik ko..wakakakkakakaa 'evil laugh'

Nedrine said...

ahahahaha..nx week insyaAllah aku out da dr blik aku..tumpang umah kakak kt bangi plak nnti if aku dtg cni utk buat pape keje...so simpan jek la bomb atom ko tu..kekekekeek..aku nk blk bp wt testing then writing..mls btul..

eh joms gi mkn aiskrim ni bebila nak?agk2 bebudak baskin mara tak klo bli aiskrim ni then lepak kt tmpt diaorg?haha..

Hajar Bte Zainal said...

epit, aku sanggup dtg bantu ko bomb bilik ned..

Nedrine said...

ahahahaha...dengki!by the time korg nk bomb,aku da kuar da dari blik "trchinta" ni..