Monday, March 21, 2016

3 JOBS


Ikut saranan menteri Malaysia oh tanahairku.. Pffttt..

Macam-macam hal jadi. Then terus dapat ilham untuk setup backup plan. Alhamdulillah.

3 jobs pun still tak dapat nak cover. Tapi takpe la. Baru start up kan. Atleast la kan..

My priority of course nk finish my studies. 

“The only way to find out how to do a PhD is to do one”

Hmm.. bukan senang. Kalau senang tu memang bahagian masing-masing la. Maybe juga Allah nak aku kenal dengan macam-macam orang. Kenal dengan macam-macam perangai. Kenal dengan macam-macam equipments and testing. Hehe. Ilmu tu memang betul-betul gift from Him. Insaf weh. Kadang kita konon da focus. Tapi tiba-tiba jek nanti ade jek halangan. Like anak demam. Laki sakit. Macam-macam la. So tak nak paksa-paksa diri. Kuasa kat atas tu haaa lebih power!! Aku redha...

Then dengan dasar majikan and pihak atasan buat aku lagi rasa pening sampai rasa nak nangis semua la. Tu belum lagi stress bila orang tanya soalan macam-macam eh macam ko le sv aku haha.. tapi biasalah. Dah immune. Stress pun nanti orang panggil kite 'kakak cantik emo'. Eh? Tetiba haha.

Teringat kawan-kawan aku kt UK, Aussie and Denmark. Kalau aku rasa suffer lagi le diaorg kan. Dengan cost of living lagi. Haihh la…

Apa la nak jadi dengan tanahair ku ini… Ade menteri pun like entah apa-apa. Rezeki diaorg dapat jadi menteri.. haha.. Tapi ada jugak hikmah nape aku tak further kat oversea. Maybe sebab ni la kot. Allah. Atleast kalau dalam Malaysia ni cukup le kot makan minum. Cuma tu la. Susahkan mak ayah aku.. Ok nak nangis. Touching tau tak? #syndromeanak1st

So sebab macam-macam hal maka aku pun expand label by.N3 tu dari jual shawl ke jual satay goreng. Funneh kan? Macam not so in jek haha tapi takpe la.. Shawl still jalan gak bussiness. Tu run by my youngest sister. Nasrin

Next post nanti aku tulis sejarah by.N3 [kemain ade sejarah haha ok kelakar]


Cita-cita tinggi. Harap Allah izinkan. Amin. 

No comments: