Thursday, September 13, 2012

Aidilfitri year 2


Selamat Hari Raya and Maaf Zahir Batin~

Ok eh. Da nak abis raya pun..baru terkedek-kedek nak menulis entry. Bz weh....huhu...

Apapun raya this year 2-2 kampung kiteorang tak balik. Kampung Singapore pun tak balik. Kampung Perak pun tak balik gak.

2-2 family buang kami...wuuu~ 

Haha...nehi..mana ada...semua orang sayang kiteorang la tu..Alhamdulillah~ tu yang tak bagi travel jauh-jauh. Lagi pun time tu aku dah week 34 aka 8 bulan dah. Singapore confirm-confirm tak bagi masuk. Kang tak pasal-pasal anak I jadi citizen sana plak...hehe...

So end up....mak aku and MIL datang beraya kat umah kiteorang kat Johor :)

Terbalik plak kan..selalu anak yang balik raya umah mak masing-masing. Ni mak plak yang datang raya umah anak. Tak kisah la...

Last day Ramadhan, mak and family aku buka kat umah aku. Owh, lupa nak cite...I masak you lauk raya...walaupun 1 jek tapi jadi la..ayam masak merah and ketupat segera!!! Mak aku siap kagum sampai-sampai anak dia da siap masak lauk raya. Sedap plak tu dia cakap...Hee~ Yang lauk-lauk lain mak aku da siap sediakan untuk aku..frozen food kan sinonim dengan aku..hehe....Ade lauk daging goreng sate, sambal goreng Singapore style, kuah kacang, lodeh,serunding kelapa..complete la kiranya lauk raya...nak bagi tahan, simpan dalam freezer then nak makan heat jek in the microwave...style org malas kan?Hoho~

Owh..thanks supermak sebab selamatkan anak mu ini.. You are my heroin!! Mak aku sediakan lauk-lauk raya ni bukan apa...Sebab dia cakap nanti mak mertua datang raya pertama aku nak bagi makan apa kan nanti..ala mak..orang da buat ayam masak merah and ketupat segera tu ok la kan....hee~

Then diaorg tido 1 malam. Pastu pagi lepas solat sunat diaorang pun gerak le ke Singapore. Kiteorang laki bini berdua kena tinggal....huhu...Tak gi mana-mana pun. Layan tv and tido jek...Tak pernah dibuat aku 1st raya duk kat umah jek...haha...Then petang dalam pukul 4 lebih macam tu plak..FIL pun sampai umah kiteorang..maka bertukar la guest umah kiteorg....hehe..

Mak mertua datang so ble le eksyen sediakan lauk raya..hehe..siap penuh satu meja lauk dengan tambahan lemang and rendang dr MIL.Padahal mak aku pun dah tolong cover kan utk aku kan...lalalallallala~ Haishhh..bila la aku nak reti independent ni kan...:)

Then raya kedua, both families celebrate birthday adik aku cum raya gathering kat Seoul Garden. Klasssss ko ned!! Orang raya-raya makan ketupats rendang bagai. Ko layan Korean food plak eh....kiteorg gi kat CS jek..mak aihh..terasa macam kat negara orang weh...penuh Bangla..Indonesia, Vietnam, Myanmar bagai...Macam kiteorang plak part of them...segan dowh~ Lepas tu nak pandang slack plak kat kiteorang macam kiteorang plak yang menumpang negara sendiri....adeh..

We are the host of the birthday celebration and family gathering!!

Birthday gurl, Nasrin~

Mak ayah aku dari Singapore diaorang turun balik Johor. Then FIL aku plak diaorang nak balik Perak malam raya kedua tu sebab adik laki aku tgh houseman (eh betul ke spelling aku ni) tak dapat cuti banyak.Kalau kiteorang tau diaorang datang sehari jek jauh-jauh dari Perak tu memang kiteorang tak bagi diaorang raya sini...tapi takpe la...dah diaorg insist nak raya kat Johor kan..so layankan jek la.....

Lupa nak bagitau theme baju kiteorang apa this year. Huhu....It's GREEN!!

Tapi alkisah....baju aku semua dah siap ni...sekali malam before raya tu aku try...aaaaaaaaaaaaa!!!TIDAK!! Sangkut kat perut ye...huhu...nampak macam besar..tapi tu la...sila jgn berfikiran positif yek. Masa ukur hari tu aku pregnant 5 bulan. Then da mention dah kat tailor yang time raya nanti aku akan 8 bulan pregnant. Tapi...apakan daya..huhu...nasib baik aku ade extra dress untuk raya...tapi bukan color green la...color pink berry. Dengan Haizam pun melayan pink..hehe....baju melayu dia recycle dari baju kawen dia masa side dia last year...and nasib baik matching plak dengan dress aku tu...Tapi pagi raya baru Haizam tau yang green jadi pink berry...hehe..Tak sempat dia nak bebel kat aku sebab mak aku ada kan..lalalalalalla~ Tactics guwe berjaya....

Tetiba menjadi "jambu" haha~







GREEN

GREEN + PINK BERRY = ??

So adik-adik aku sibuk le eksyen tayang baju green diaorg...huh!! Stress!! Takpe...dress green tu nanti aku pakai lepas dah bersalin nanti..dengan harapan muat la eh..kalau tak kena modified lagi....ops!!Tapi jangan bagitau kat laki sendiri la..mau kena marah...Huhu...Sebab dari hari tu dia da suh wat jubah jek baju raya...jgn nak ngegada wat dress..tapi dia kan dapat bini yang ala-ala gediks skit nak pakai dress padahal tak sedar badan membulat.....Hoho~

2 comments:

Psyche said...

cantek la ned pink berry tu. meriah gitu tau!

Nedrine said...

pink berry mmg cntik...tp tu la..mybe sbb tak ikut theme family kn..last minute nasib la ada bju spare..jadila...dgn perut memboyot ni kan...hee~