Friday, August 3, 2012

Junior's journey #4 (Entry Kulat II)

Story continue dari post balik kampung laki ku...

Well, disebabkan takde entertainment sangat kan kat tempat laki ku itu..Hehe...boring...huhu..maka gediks2 la mengajak dia ni pergi Hot Spring Sg. Klah...Yeahhhh!!

Ok. Memang excited. Encik Suami relax jek. Yela..tempat dia kan..so bagi dia takde apa lah yang best pun. Apsal le bini dia ni sibuk-sibuk nak gi kan...

Biasalah..budak town memang macam ni..kat BP mana ade Hot Spring...Ade pun paling dekat kat Gerisek eh yang on the way nak ke Muar tu?

Cop!! BP town?Town sangat la...wahahahahaha..ok.Suka hati la nak exaggerate lebih kan....Sub urban kot BP tu..hehe..eh tapi takde la urban sangat...Tapi untuk aku yang jenis relax (relax ke?adeh!!) KL the big city tak sesuai dengan life aku..aku suke BP gak...takde shopping complex ala-ala boutique tapi ade benda-benda basic. Ok la kot untuk orang yang sederhana macam aku ni....Kalau nak gi city..better gi Singapore kampung nenek ku..Tu memang real city la kot..Well, masing-masing punya opinion kan...Who cares?

Ok. Sambung story. Before pergi hot spring tu dah kena warning dah dengan mak aku. 

"Jangan over yek. Ingat sikit...awak tu pregnant....Lepas tu jangan nak berendam dalam air panas lama-lama. Nak swimming kat pool pun relax-relax jek.." (Well, untuk aku yang ala-ala clumsy ni and suka jatuh-jatuh terseliuh orang cakap dulu tak bedung agaknya kaki aku ni tu yang sikit-sikit jalan asik nak terseliuh jek..nasihat-nasihat begini memang dah lali dah kat telinga aku...Huhu)

Masa tu pregnant around 4 months..so tak nampak sangat tummy ni..maka aku mudah lupa yang aku ni pregnant....Hee~

Bila dah sampai sana...Hmmm..boleh lah...lagi plak tak ramai sangat orang kan...So seperti tempat tu macam dibooking oleh laki ku untuk ku sorang plak...Perasan~

Tapi bila dah sampai sana, rasa macam kecik gak tempat ni.Abis smua kolam kiteorang try. Pastu rasa macam..Eh dah abis da round? So overall biasa-biasa jek tempat tu..Tapi jadilah kalau pergi sekali sekala kan...

Let's layan some of the pic taken at that place:

Aktiviti rendam-rendam kaki aje~



Swimming in the pool..yeahhh!!

Then seperti biasa..lepas dah berendam celup-celup kaki kat sana tu..maka perut rasa lapar la kan...Aku nak balik masak kat umah MIL? Owh..tidak mungkin lah kan....*Evilface*

Makanya...kiteorang decide nak makan kat Tjg Malim...the Famous Tjg Malim Pau in M'sia!! Itu kata orang la kan....Hehe..Eh, tapi ok gak le pau dia...memang sedap. Lembut jek~ Setiap kali klo aku balik sini, memang aku akan tapau frozen pau utk family aku kt BP. Tapi ms kiteorg gi makan tu takde la kiteorg makan pau...kiteorang try menu dia yg lain...Overall food dia ok..ala-ala chinese style.

Pau Yik Mun restaurant~


No comments: