Friday, August 3, 2012

1st anniversary (Entry Kulat III)

27th of May 2012 is our 1st anniversary..

Alhamdulillah~

Kejap jek masa berlalu kan. Kalau ikutkan kiteorang dah kenal dari tahun 2001 ~ 2012 ni = 11 tahun dah. Ishh...Lama gile!!

Siapa sangka walaupun macam-macam perang saraf, perang dunia ke bape ntah kiteorg lalui sepanjang kenal, alih-alih kiteorg kawen....Syukur sangat!!

Tapi...haa..ade tapinya..walaupun kenal dah lama..tapi baru setahun duk serumah bersama, (Eh takde la setahun kan..rasa 48 minggu jek plus minus kiteorang duk bersama since sejak kawen cuma dapat jumpa once in a week takpun 2 minggu sekali) macam-macam benda pasal dia yang aku baru realize and dia pun sama...masing-masing baru nak adapt dengan new life...Ni pun dah setahun pun rasanya ade lagi perangai dia yang aku tak tau lagi kot...Adoi aii~

Al maklumlah..dia adik beradik semua lelaki. Aku plak semua gegurl..So rasa-rasa korang mana yang lebih "teratur" sedikit hidupnya? Hahaha..Meh aku bagi beberapa contoh yek:

  1. Bagi lelaki takat towel lepas mandi just letak kat katil tu maybe BIASA..tapi bagi aku...urghhhhh!!
  2. Bagi lelaki takat makan nasi 2-3 biji jatuh dari pinggan pastu tak pungut or lap meja itu BIASA...tapi bagi aku...urghhhhhhhh!!!
  3. Bagi lelaki makan depan tv itu BIASA tapi bagi aku ni sangat le urghhhhhhhhhhhhh!!!
  4. Bagi lelaki baju kotor sepah2 letak kat mana dia suka and tak letak kat bakul baju kotor itu BIASA tapi bagi aku...urghhhhhhhh!!!!
  5. Bagi lelaki smoking dalam umah itu BIASA tapi bagi aku....urghhhhhhhhhhh!!!
See? Benda simple jek kan..tapi untuk aku yang dah biasa dengan surrounding gegurl ni rasa macam stress skit la....apapun..communication itu penting yek..cakap baik-baik..elok-elok....alhamdulillah...boleh la kot aku and dia give and take..lagipun benda kecik jek ni....takkan nak dibesar-besarkan...sangat la tak mencabar...hehe...

Tapi rasanya la kan..family aku jek kot yang weird...Kalau aku ni nampak 'macam' perfect...mak aku lagi perfect!!Nenek aku dengan aunty-aunty aku (side mak) lagi super-super perfect!!Family peliks...Huhu...The genes are there...ni mak aku still bebel-bebel lagi kat aku bile dia datang sekali sekala umah kat Johor ni nengok umah sepah semacam jek..pada aku dah bersih da..tapi bagi dia..mak aih..tak mencapai spec ok..Huhu...Selalu orang MIL yang bebel-bebel kat menantu pasal umah bersepah kan..Ni tak...mak sendiri yang bebel kat anak dia...Sabar je~

Haaa..sambung cite anniversary ni...Celebrate biasa-biasa jek...Rasa best sebab celebrate dengan Junior ade dalam tummy...alhamdulillah~ Rezeki Allah...masa anniversary ni aku around 5 months..Takde la romantik mana pun our celebration..no card..no flowers..no cakes..just wish each other and makan-makan..(mana la kami laki bini tak membesar bak juara)

Kebetulan encik suami masa anniversary tu takde off kena keje. So kiteorang celebrate awal sehari...

Mr Husband~
Mrs. Wifey~
Cube teka kiteorang makan kat mana? Haha..Simple kan? Bukan hari anniversary pun boleh makan gak sebenarnya....tapi tak kisah la..we both like it!! Btw, teringat ayat Encik Suami..."Sorry eh awak, nak bawak awak makan kat hotel macam laki kawan-kawan awak selalu buat, abang tak mampu sangat, lagipun abang tak reti nak booking-booking ni.." Huhu..ok touching.No worries la dear, makan kat mana-mana pun tak kisah. Janji kite berdua bahagia..Lagipun makan hotel tu bukan best mana pun...ok dessert diaorg memang best. Tapi...rasa warung mak bedah lagi best kot....hehehe..

Owh..betapa bahagianya kawen kan...rasa secure jek. Bunga-bunga cinta jek..Bukan takde kiteorang gado2..emosi2..tapi nanti lepas tu ok balik sebab sayang lagi banyak dari rasa menyampah kat dia...ok.memang kadang2 rasa marah sangat kat laki sendiri. Heheh..

Hari anniversary, dia keje. Aku kat umah. Memang selalu macam tu pun. Weekend pun dapat spend time sehari jek...sebab dia keje dari pagi sampai malam..OT. Sian dia...yela..bini dia ni pun lately ni macam-macam problems dengan tempat keje kan...Harapnya tuhan tolong kiteorg la..Amin~

So disebabkan aku kat umah, maka aku pun terasa nak masak la kan..walauwehhh~ guwe masak tu weh...biar btul..hehe...So layan jek la pics ni k...takde special sangat pun...tapi cukup suka bila encik suami cakap sedap....Ambik hati eh?:))

Udang sambal tumis~

Daging masak stew~
Sotong masak rempah~
Chap Chai~

No comments: