Saturday, July 17, 2010

Hentam sajalah...

Lama sudah tidak ku update blog.Sebab utama?I bz you...haha..adeh2..

Almost 1 bulan gak la aku da berada di tempat keje lama...Blur jap memula..aishhhh~ bukan aku memang selalu blur kan??wuuu~ Padahal aku cuti belajar baru 2 thn jek.Tup-tup balik ofis nampak muka baru..serius weh wa tak kenal..orang lama pun aku dah hilang2 ingatan jap...sengal kan???Bile terserempak tu..buat2 macam kenal la...pastu baru boleh aku recall blk nama org tu..adoiii..apsl ni??Owhhh..mungkin kerana saya terlalu fokus terhadap keje skolah saya before ini membuatkan saya menjadi seperti ini???Fokus wak lu!!Dushh!Ketuk pale sendri..Kalau fokus..takdenya aku extend belajar ngekk!!hahahahah..

Susahnya keje ku skang..ingatkan balik2 tak dapat le loading...sekali amik ko!!!Tak pasal2 dapat lecture subjek Thermodynamics 1.Ajar students 2nd year..Wahai otai2 sekalian..i ni tutor cabuk jek...apsal bagi i subjek susah ni???Ni kalo Prof aku dengar ni aku kena ngajar subjek ni mau guling2 dia gelak ni...Yelah..budak lemah tak psal2 kena ngajar org lain.Tak ke pelik??Dah tu lecture dak2 Mechanical yek...mampos gue!!!Owh bukan itu sahaja..I dapat 3 labs ok..mmg sje dengki la diaorg ni semua...Yang otai2 semua goyang kaki sje bg keje kt kiteorg.Da le gaji besor..lagi mau loading kecik...mmg tak aci btul...Ni nnt aku bising2 kang dpt le email budus: "Kite keja ni...kerana Lillahita'ala ye..." Ello...sape ko nk judge aku keje kerana tuhan ke tak???Itu antara aku dgn tuhan la...cara ckp mcm bgus jek kan???Ko ble le ckp cmtu sbb gaji ko besar...then keje skit...urghhhhhh!!!!

Utk pengetahuan,walaupun saya ada master..tapi saya adalah tutor cabuk yang dipandang sebelah mata jek oleh otai2 lain...Saya takkn dapat status lecturer pn ni..owh..and of coz le gaji saya lagi kecik dari kamu2 sekalian...maka bersyukur la kamu2 sekalian yek dan jgn nk jeles2 dgn saya....korg tetap menang...yeayyyy!!!InsyaAllah saya berdoa yang saya juga akan berjaya spt kamu2 semua...masing2 punya bahagian kan...

Pastu last week dpt email...Aku dilantik sebagai Academic Advisor.Atau dalam bahasa yg kite slalu paham ialah...Penasihat Akademik. Kepala hots!!!Ntah undang2 mana nth yg mmbolehkan tutor boleh jadi PA.Bengong ok!!!Terkontang kanting la nnti dak2 bile kiteorg jd PA diaorg.Sebabnya:Dlm masa 6 bln..kami akan mendapt surt warning drp orang2 atasan bile kami tidak smbung2 Phd.Diaorg igt smbung blaja ni senang ke hape???Ye..org lain maybe senang.Tapi bagi aku yg ade byk experience yg  nth pape ni...trauma tu masih ade lagi yek...and skang prosedur yg maha bagus diaorg kuarkan...Phd 3thn jek yek...if extend semua yuran atas tanggungan sndri..Sekian.Ni nnti bile aku smbung blaja,student PA aku cmne plak??Dah trpksa tukr PA lain plak..tak ke tu nmenya menyusahkan diaorg?And sudah semstinya menyusahkan aku juga.Bile ms aku nk siapkan proposal Phd aku??Idea pn takde ni...

So bayangkan la kalo aku sambung blaja kt oc sekali kna extend.Mana aku nk korek duit???Jual bulu yg ada???Maka beruntunglah bagi sesapa yg mmpunyai family kaum kerabat yang mmpunyai fulus yg banyak...serta org dalam ye..saya sgt cemburu dgn anda.Ye..sangat cemburu.Usaha anda tidak sekuat usaha saya.huh!!Ade kawan saya insist gile nk smbung blaja kt oc..Saya rasa dia dapat memandangkan background dia yg saya rasa mmg berpotensi tinggi la..Tahniah!!Sape tak teringin kan..saya pun teringin.Tapi bile pkirkan kemampuan diri..dan juga kemampuan kewangan saya...saya terpaksa membatalkan hasrat hati saya itu...Takpe la..nanti mne tau ade rezki anak2 saya dpt blaja kt oc plak nnti.Anak???Kawen pn tak lg mau ade anak...bengong sudah...Bukan bermakna saya menyerah kalah tak mau study kt oc.Tapi saya pkirkan byk bnda..If apa2 jd kat saya,ade org nk tolong sy ke mcm kamu2 semua???Mak ayah saya bukan org senang.Sedara saya???gi mati arrr...kawan2???Errr...ntah...apapun akan berbalik kpd dri saya sndri...saya sndri yg akan settlekan...ye betul.SAYA!!!

Apapun..saya ikut flow..Saya berserah kepada Allah.Mana lah tau flow saya senang pegi oc kan..Takpun klo flow belajar local senang...saya akan ikut sahaja..Tak mau melawan arus..chewahhh!!!Local??perception org: Ape klas belajar local??? Ello..local pn local le..igt senang ke??Kalo senang gi belajar la smpai phd weh...i cabar u....grrrrrr....mcm mana le bangsa kite nk maju kan klo ade org pkir cmni...haihh~

Last 2 weeks plak SV sayang aku tu msg.Memberi arahan la kan.Biasalah minah tu...Plz email me ur journal for publication by end of this month..and also the phd proposal... igt senang ke???mak aihh...sesuka ko jek yek...nk publish jurnal tu satu hal.Aku kna translate blk tesis aku dr BM to BI.Then sape nk buat phd under supervision dia??nk nngok aku merana 3 thn ke dgn dia?Enough la..tlg la jgn torture aku..serabut pale otak aku..sudahnya..aku pndang sepi jek msg tu...terasa mau tukr no fon la..or block no fon pompuan tu.keji tak aku???Yg journal tu nanti2 la aku buat.Byk bnda nk settlekan...Dengan nk sediakan lecture notes.Tutorial lg..nk kna expert handle lab equipment lagi...nanti2 la...

Last week aku da start da lecture for Chapter 1.Satu hari jek aku da settlekan Chapter 1.Hebat tak???Sian muke sekor2 students ku terkulat2 dgr aku bebel2..hahahaha..da le klas ptg.4 to 6 pm.Mana ade mood sekor2..plus..aku rasa aku cuak gile la time lecture tu.Rasa muke aku mmg tak ble blah time tu.Masuk2 klas jek..bg intro dri skit2..then tnye soalan cepu emas: "Guess Im Mrs or Miss??" Serentak smua ckp "Misss" wuuu~ nmpk sgt aku kalutkan???Diaorg tak tau aku ade master rasanya..yelah..cm hampeh jek ngajar.Igt aku degree la tu..takpe la...Tak kisah la..Rasa bersalah gk kt diaorg sbb mcm tak ajar bgus...Soulmate pesan bg semangat: Masa depan students di tgn awk. Diaorg tu future engineer.Kalo awak ngajar tak bgus tak rasa ke nnti kt akhirat kena soal??? wuuu~ mcm mana ni??Berat sungguh beban aku..Haaa...pastu kan..ade sorg student foreigner dlm klas aku..mampoih aku!!cmne nk speaking kan??wa bukan reti ni..Setakat broken English tu boleh la..wpun kwn aku ckp aku selamba jek speaking dgn Prof Vijay (from India).Setakat bual2 cmtu wa boleh la...adeh2..Pastu aku ckp le kt mamat tu kan..."Im sorry if in my class I hv to mix my lecture in Bahasa. If u dun understand u can personally see me after class then I will explain it again to u" Tapi lega gile hati ku bile dak tu ckp "I dun mind miss..U can use the mix language.I can understand it..."  phewww~ sudahnya 1st lecture aku hr tu bercampur2 bahasa smpai aku sndri rs pening...students aku lagi la kan..ape la cik ni ngarut2 ckp kt depan ni...huhu..ampun korg...will improve my skill in lecturing u all....

Dah tu ni tak reti2 nk smbung wt lecture notes???Isnin ni ade klas lagi.Tutorial pn tak siap lg kan?haaa..pe lagi...syuh2..gi smbung wt keje...baik~~

p/s:Entry kali ini agak serabut skit...eh bkn selama ni mmg serabut ke??hahahahah...suke ati aku la kan..da entry aku sndri....

2 comments:

Psyche said...

hahahahahhahahaha.. selamat kembali ke tempat kerja. tahniah ler ye dah nak grad. ada master, you! hahahaha....selamat la juga menyambung phd. hehehehhee...

tapi I nak ckp ni jugak, selamat la juga kawin cepat. heheheheheh...

Nedrine said...

toce2...i ikut jejak u...hee~

phd??permanent head damage itu nnti2 la..mls den nk pkir.pkir kawen lg beshh =D