Thursday, June 10, 2010

Im done with this "place"

Alhamdulillah..im done it!!Cara macam betul2 dah grad la.Padahal belum lagi yek..i ade byk correction nak dibuat ni..wuu~ tapi takpe la.At least lepas sudah satu bala..syukur sgt2..balik2 dr viva semalam trus jek buat sujud syukur..Amin~

Ye!!Saya lah pemegang rekod M.Eng Chemical yg paling banyak draft.Total draft=5.Gile jek!!Org lain?Satu jek dah lepas and boleh viva after that.Owh pastu correction diaorg?Yg simple2 jek.Saya??Seperti biasa lah kan..kena berusaha!!Correction byk ok..yg leceh2 plak tu.Padahal saya rasa klo dah sampai draft 5 tu patutnya perfect la kan..tp tak..and plg bikin hati saya bengkek ialah...kesalahan itu adalah disebabkan saya mengikut rentak SV syg sy itu..Abstract for sure le ringkas2 jek kn.Tp dia pnye version?Mak aih..amik ko 1 page A4 tu dia tulis.Saya buat half page dia..dia suh rewrite lagi.Alih2 hari tu nth mood dia baik kan dia tolong taipkan abstract version dia utk saya...and hasilnya tadaaaa....full page of abstract!!End up masa viva kena tegur dengan examiner since pjg sgt..

Lagi..conclusion.Yg penting2 la kan.Saya da buat da mcm tu..serius.Tapi version SV syg sy tu:5 helai ok the conclusion.haa..amik ko!!hadoih..letih la buat keje berpuluh2 kali ni..tp takpe la..saya sabar lagi.Mulut jek ni bebel2..tp nanti saya buat gk keje tu...ini cuma luahan perasaan saya jek yek.Org lain tak rasa pe yg saya rasa.So mybe rs annoying kan.tp takpe.I paham...feeling masing2 kan...mcm gak kekadang sy rs annoying bile asik dgr org bebel2...so it's normal la.ppl life mmg cmtu...[tp agak jengkel la bile dgr org annoying kt kite konon mcm dia perfect sgt la kn..free from probs...bgus la mcm tu...haha..hrp yg baik2 sje berlaku kt kamu]  erk??apsl saya nih??emo sey...=P

Viva saya semalam rasa mcm pegi berperang..kecut perut gile.Saya tak sngka Prof (co-sv) saya join gk.So kire saya dievaluate oleh 3 org.Orang lain 2 org jek..saya 3 org.Kan da bilang budak special memang mcm tu.Jalan dia lain skit dr org lain...Tp saya suke..Prof saya baik..dia mcm mls2..haha..bkn dia dgr pn sy present.Dia boleh main hp BB dia..nth pape jek..pastu bile examiner tnye dia nk soal pape kt sy tak?dia ckp takde pape la..ok jek...cume istillah jek tukr..dah.tu jek.bgus kan??Examiner sy??adoi...dia baik.tp tu la..skema skit.mcm2 le dia suh tukr.di mne sy rs 50% kesalahan sy tu is SV sy pnye psl...grrrr..SV sy backup sy??takde pun...huhu..budak special mmg mcm ni..survivor gitu~

Td call ofis nk usha2 tnye marks sy.Haha..tak dpt..sungguh pndai kakak ofis tu berahsia.And saya dpt bygkn markah sy mcm truk jek.huhu...correction byk.wpun kwn sy b4 ni dgn sv yg sme dpt sgt le ok.tp saya rs mcm sy pnye truk since byk correction kan...wuu~

aaahhh..persetankan smua itu..yg penting saya da lepas da viva...lps da satu bala sblum nth pape lg muncul...owh..td pg da gado da dgn mamat bendahari.rasa nk tumbuk jek muke kerek dia.ble dia claim sy tak disponsor jpa and sy berhutang yuran semester nih...urghhhh!!bongok gile ok.dah sah2 sy dr dlu disponsor and ade rekod kan...pastu suh tnjuk gk surt sponsor.ok fine.saya akan blk and akan geledah surt tu n tunjuk kt kamu yek nnti...kite nngok plak ape reaksi kamu time tu...bongok btul lah management cni..serbi serbi sucksss!!![mengucap ned..ngucap...] aku tak tau la org lain.hrp korg jgn kena la mcm ape aku rs.sian korg..tp tmpt ni btul2 uji kesabaran aku.sgt!!2 thn maa...agak2 ble saman tak ek kt diaorg ni sbb mengganggu emosi saya selalu.tekanan perasaan.smua la...bole tak ppl???

**saya harap saya sempat konvo thn ni...amin~

4 comments:

elizsue said...

dasat ar 5 draft..x larat nk ngadap documentation byk2..tp alhamdulillah..u've made it..tahniah tahniah...

psst: financial mmg camtu...kes ko sama je cam aku..dowg bukan nk refer record kiter..men sebut kite xde sponsor..kna fight sket, baru la nk lyn elok2..mak dah fedap, nyah..hehehe..

Nedrine said...

thanx~ tp ni nk ngadap correction plak.rs muak sey...nth nk buat record ke bpe plak nih correction ku plak..adeh2..

cni bkn setakat financial jek.serba serbi.all in 1.complete set la.anda maukan cabaran dlm idup??sila la register dcni...=P mak pn tak kuasa nyah...

Psyche said...

Yahoooooo!!! Habis sudah! haahahaha... boleh boogie woogie dah....enjoy! =)

psst. tempat itu memang punya system yang pelik kadang2... saya juga kadang2 tidak paham mengapakah mereka sebegitu.
Sekian.
(saya yang pernah berada di dalam lingkungan itu)

Nedrine said...

hahaha..thanx KP!!tp tak abis sgt pn lg ni selagi blum siap correction n the hard cover...tp takpe.at least settle gk kn the viva=)

psstt..system situ pelik all in one ok.mungkin org2 yg brmasalah dikumpulkn di situ la...=P sekali lagi.anda sukakan cabaran dlm hidup??sila register di situ yek..hehe..

saya akan sediakan aduan yg da siap bertaip utk dikepilkan semasa konvo nnti.owh..itupun klo sy brjaya dpt konvo thn ni la..huhu..