Wednesday, May 26, 2010

Jambu kasih sayang~ \(^_^)/

Inilah jambu kasih sayang (pinjam term yg slalu diucapkan oleh Eton. xie xie~) yang tibe2 chinta hati saya bole jadi baek snggup hantar ke umah Kak Ca yg merupakan rest house saya buat masa ni..wuu~ owh..saya da lama tak duk kolej da..merajuk dengan kolej..huhu..



I terasa spt jambu you, mkn jambu takde biji ini..hehe..punyalah saya sayang gile kat jambu ni sampai ada ulat kt dalam jambu pun saya tak jerit-jerit.Saya pun confused dgn dri sndri.Slalu bile nmpk ulat jek saya mcm fobia skit..Then apa lagi,selalu buah2 yg ada ulat akan ditong sampahkan le jwbnye..Tp kali ni saya diam jek.Saya relax then saya potong jek kt tempat yg takde ulat.Nasib la saya tak makan ulat-ulat itu.Kang tak psal2 msuk fear factor plak..hehe..Punyalah hebat kan kuasa chinta~  [owh sila abaikan rupe jambu yang saya potong ni.Ikut suke saya la nk potong jambu camne kan?Kreatif tak saya?]

Entry tiada kena mngena dengan jambu.But I wanna share it.[Source:Utusan Malaysia,2010]
Berbanding ibadat lain yang difardukan melalui turunnya wahyu yang disampaikan oleh malaikat Jibrail namun ibadat solat adalah perintah secara langsung daripada Allah.Sebab itu di hari kiamat perkara pertama yang ditanyakan oleh Allah terhadap setiap individu umat Islam ialah mengenai perihal solatnya.Segala amalan kebaikan dan kebajikan yang lain seolah-olah tidak bermakna jika seseorang itu mengabai dan meninggalkan solat secara sengaja.
Ingatan buat saya..


No comments: