Monday, May 24, 2010

2nd draft done.Now 3rd draft..haih~

Saya baru saje submit 2nd draft saya jam 12.40 pm td.Nasib sv kesayangan saya ada.Then dia check jap..err..sekejap ke?Lama gak la..2.10 pm baru kuar dr bilik dia.wuu~ Itupun sebab ade student degree nak jmpe dia.Kalo tak sampai ke petang la saya dikenakan tahanan di bilik dia..Byk gak le nk kena betulkan lagi..adeh2..penat la~ [padahal before this saya tnjuk kat co-sv sy,Prof W dia ok jek dgn thesis saya.Takpe la..ni dugaan saya lagi ni..]

Tapi tadi alhamdulillah mood dia ok.Sempat le dia bual2.Siap dia gelak2 lagi tu.Terkejut i you..haha..first time nampak dia happy cmtu berbual2 dgn sy.Mungkinkah dia da jumpe chinta hati dia??Amin~ Dengan ini boleh la dia kekalkan mood dia yang baek itu selalu...{i baca doa macam2 you time dalam bilik dia..bagi dia cool down and ok.Thanks kpd chinta hati terhadap doa2 tersebut..}Before this,dia dgn saya ade gap.Dia SV.Sy student dia.Saya tak biasa dengan keadaan yang tegang sebegitu.Sebab saya slalu klo dgn students saya before ni saya relax jek.Owh..maybe sbb saya takde la terror sgt mcm SV saya so saya mcm ala2 sengal le dgn students sayaSian students saya.High expectation betul kat dri ku ini...Ampun~ Cume tadi saya still beware gak le.Takut dia tukar mood dia susah la saya kan...hidup mati saya dia yang tentukan ni..err..what i mean is..dia jek yang ada licence to fail student right now.Di mana dalam kes ini, saya la student dia...haih~So saya harap yang dia baik2 saje dgn saya..Amin~

 

-Thanks byk2 kpd chinta hati saya sebab sabar dgn saya.Skang da tau kan mcm mana keje kite?Susah kan??Huhu..What i need is just your support.That's all.Tak pasal2 saya nangis mlm tadi jap.Masa sibuk nk translate abstrak bm to bi.Stress yg amat sgt.
-Thanks juga kepada ibu saya yang tiba2 bagi msg suh baca ayat2 tertentu bagi tenang hati.Padahal saya tak ngadu2 pun kat dia.Maybe dia dpt instinct yang anak dia jiwa kacau lately ni.Bile saya tanya mana dapat sumber ayat2 tersebut,dia ckp "kt pakcik dlm buku travelog haji" haha..bgus mak saya.Buku tu mmg best seller.Saya hari tu cari lagi utk bg kt future MIL.tp abis plak.Takpe la.Nnt bebila sy cari lg.
- Saya nengok org lain macam senang jek dpt master.Tp saya rasa susah sangat!!Ada jek halangan.tapi takpe la.Saya tak give up.saya akan sentiasa bersemangat.Saya dah redha da ni.Kalau boleh saya nk konvo dis yr gak.[saya kena smbung phd plak nx year insyaAllah] Tapi klo takde rezki saya konvo thn ni,tahun depan le agknye..takpe la..saya terima saja apa2 ketentuan.

2 comments:

Psyche said...

oi oi. saya tak tahu la orang lain, tapi saya rasa, saya juga susah nak dapat master! hahahah.. lagi lah dengan perut besar tuh, dicampur cepat penat, darab pulak dengan emo yang sesuka dia je nak berubah tanpa warning, keje menimbun2..

tapi percayalah, lagi susah nak dapat, lagi bagus kita akan jadi. pengalaman ini mengajar kita kekebalan. hehehehe... Allah ada bersama orang-orang yang berusaha, Ned!

Nedrine said...

ahahahaha..sy trsilap pandang plak kes awk ek..hee~

itulah..kite hope kite kebal spt power puff gurls!!thanx kp..