Wednesday, January 6, 2016

Quick updates

Just a quick update. Haha. Lama gak le 3 years. Bukan well known blog pun but I treated my blog as my own journal. So bila mental block bole layan blog. Gituu.. hehe

Ready?


  1. Moved to JB and dapat le merasa duk sebumbung dengan my King around 3 years ++
  2. Naseem hantar to nanny. Susah weh nak cari pengasuh ikut kriteria. Alhamdulillah cari punya cari ketemu jua. Nanny Naseem ni memang suka nak jaga budak. So far dia jaga Naseem sorang. Tapi kadang-kadang ada gak tolong jaga kids lain bile orang mintak tolong. Sejenis tak berkira sangat. Kadang upah pun nanti dia pulangkan balik. Segan wooo... Dia ni wife kpd Prof kt UTM. huawaa... aku plak bile terserempak dengan Prof tu rasa nak panggil Prof jek. #studentsyndrome namanya ni haha
  3. Still Naseem is my prince. Muhammad Naseem bin Kamarul Haizam. Kemain panjang nama ko nak.. haha.. ni tengah nak train dia tulis sendiri nama pun jenuh. Nasib ko la nak... 
  4. As mention at point 3. Belum ada rezeki ada anak lain lagi. Keinginan itu ada. Tapiii.. jeng jeng jeng haha.. any tips nak dapat baby gurl? We are on family planning. Mula-mula try injection. 3 bulan sekali. Cucuk kat peha.. perghhh sakit woo.. then macam my period tak stabil. Injection ni utk test if ok with my body then bole le try yg letak plat kt lengan tu. Terasa macam Robocop plak kan haha. Kalau plat tu for 3 years tak silap. But since injection not suitable maka we go for the pil. No choice. Huu.. Den makan Malveron. Alhamdulillah period stabil and ikut time. Sebenarnya den ni sejenis period tak stabil. Susah sebenarnya sebab tak boleh nk predict waktu subur bla bla bla.. Sebab tu bile dapat rezeki anak ni ya Allah memang syukur sangat. Tak sangka. Priceless gift ever. 
  5. Orang mesti akan cakap. Nape nak family planning? Hmm.. lupa nak cita. Now tengah further studies. So handle chemicals bla bla bla.. maka... haha.. eh pandai-pandai le korang justified. 
  6. Haaa pastu I da gemok. Huuu.. stress. Semua sebab the pil. Haha blame pil pulak kan? Ko yang melantak macam macam pastu ko salahkan pil?? kehkehkehk
  7. Azam tahun baru.. yela.. every year azam sama. Nak kurus!!!!!!!!!!
  8. My progress as a Phd's student not so good. Macam-macam hal jadik. Nanti la bila diberi kesempatan oleh Allah boleh la try tulis motivation book. "Expect the Unexpected" tajuk nya.. haha
  9. Oh sempat published 2 papers. Tu pun ikut suka ati aku jek haha.. orang lain kemain gebang-gebang letak macam-macam results. Aku? Hahahaha... 1 paper published and presented in Bali. Another one kat Bandung. Index Scopus. Journal? Err.. err.. err.. nak buat le ni... adoi ai..
  10. Alhamdulilah present both papers diberi rezeki untuk bawak my prince n my king. Korek le duit mana-mana. huawaaa.. perasaan itu.. memang nth laaaa... ok nak nangis. 
  11. The end. 
Haha.. just a plain and no progress sangat pun.. Terasa dull jek orang baca. Eh of course la. Benda-benda tak best kita simpan. Kite gebang-gebang benda best jek la yek in social media. Haha...

Life is so simple actually. Aku dah banyak buat orang sentap dulu-dulu. Eh skng pun sebenarnya. Haha. Hari tu baru jadi Kak Yong kejap gi marah selfish driver eh suka ati ko jek parking blocked keta orang pastu boleh lalalalalllalala macam bukan ko salah. Don't make me speak Engrish gitu.. Aku bebel2 in Engrish then dia reply in Melayu.. Haha.. Pastu eh kemain nak dtg dekat kt aku konon tak puas hati le aku duk marah dia? Laki aku yang redakan mamat selfish tu. Aku memang masa tu hangin tahap petala ke100 la.  

Adik aku cakap. Ko baik-baik. Kang nanti kena cincang padan muka. Aku?? Erk.. haha Tapi time tu memang aku jadi berani yg amat. Haha

Berbalik pada cite sentap. Korang jgn le rasa sentap naaa.. alahai. Ni nengok org post cite pasal anak nak sentap. Cakap nak menunjuk bla bla bla.. Post psl g vacation pun nak sentap.. Please la... move on la.. nama pun social media. tak suka scroll laju2. Hati tu jangan nak sentap jek. Kan sakitnya tu di sini nanti.. kalau ikutkan pasal sentap ni sampai kiamat pun tak abis yek. Tu jua faktor usia korang dah lanjut. Haha..Kalau kes aku plak org post pasal mati aku sentap and jeles. Haha. Amboi. Kemain. Macam dah cukup amal.

Lillahitaala.

That's it. 

Sama macam aku study ni. Dah immune orang tanya bila abis belajar? Rasa nak hempuk jek. Haa.. sentap kan tu?Tapi takpe la.. kita anggap jek yang orang tanya tu tak berada di tempat kita maka dia hanya bertanya. See.. nampak x I positif. Hahahahahah....

May the Force be With you. Lol. Populasi 1% yang tak nengok Star Wars. 

 

No comments: