Thursday, March 24, 2011

Beauty is painful

Di saat ketika aku menulis entry ini..aku dikehendaki diam selama 2 jam.huawaaaa!!!!

Bayangkan cik ned without suara yg high pitching itu...aman sikit dunia kan?? [Eh, I tutor cabuk memang kena ade high pitching suara] Hahahaha...Orang call pun aku tak ble angkat.Main msg jek ni..Berkomunikasi dengan mak aku pkai main-main tulis msg.[Insaf jap..kesian kan kt org yang dilahirkan bisu...]

Kenapa?

Hahaha..standard la kan aku..bile stress ade jek keje gile yg aku buat.So ni la salah satunya keje gila yang aku buat....hope ok la hasilnya...*Saket ok*

Ni siap mc lg tu aku...smua keje2 kat ofis aku tinggalkan...lantak la..malas nak layan. Work from home..owh..tapi jap lagi kena gi balik tempat tu bukak ini benda...cepat la pukul 2.30.....:(

Lepas tu..selama 2 bulan aku kena create satu menu baru..ok..kurus la daku...T_T

Selain dari tak makan nasi and air manis sejak 2 bulan lepas..ade lagi benda yang aku tak boleh makan. Ok fine!!Kalau dulu aku boleh suka hati lalalalalalala wat cheat day.Tapi yang ini memang betul-betul tak boleh cheat day.Kalau aku tak commit sia-sia jek hasil kegilaan aku nih...and akan jadi worst!!!I tak rela you~

Sesiapa ade menu yang boleh share dengan aku sila share.Really need it.

Keypoints menu yang akan menjadi santapan ku sejak 2 bulan lepas: 

No Carbohydrate, Sugars and Fruits for 2 weeks straight.Only Protein and Others.
[Kiranya aku makan lauk jek skang ni]

Hasilnya alhamdulillah la..kurang sikit kg..Tapi kena berdisiplin..Untuk orang macam aku ni memang asik cheat day memanjang jek..hehe..Owh btw,aku gastrik gak...so untuk elakkan gastrik memang aku makan lauk banyak la..kalau ayam tu aku mkn 2 ketul.Same goes to ikan..sayur banyak takpe..yang penting no carbo..ala..tapi utk 2 minggu jek..pastu dah boleh makan sikit2 carbo..tapi aku skang ni nasi memang dah lama dah tak makan...alhamdulillah aku bukan jenis suka nasi kan..memula orang nengok agak pelik...asik tanya jek..letih I nak jawab..skang ni makcik2 warung sekitar king drain ni macam dah tau dah aku yang tak makan nasi ni...

Tapi selepas kegilaan aku ni..akan makin suffer le aku utk 2 bulan..tp takpe..nak cantikkan?T_T

Maka makin panjang berjela la list makanan yang tidak boleh aku makan lagi...huhu..Ni nanti kena makan lauk yang tidak mempunyai color plak...Contoh macam kari..asam pedas..sambal tumis , masak kicap tu smua nehi nehi yek...So nak makan pe??Huhu..

Till then..jumpa nx time k...boleh share dengan aku menu food yg sesuai .entry after ni maybe aku cite skit psl makan n preparation project besor aku tu....hope dipermudahkan urusan kita semua....Amin~


p/s:Ada lagi keje gila yang aku akan buat...kalau ok..akan ku share nanti...see ya!!xoxo~

4 comments:

Mazura said...

ned, ko nih smp 2 wks skip carbo, confirm buat atkins diet ni. hehehhe.

pernah cuba dulu buat atkins diet, hasilnya sebulan turun 4kg. lepas tu melantak balik carbo. kuang3

good luck! ;p

Nedrine said...

tetttt!!!ye betul!!10 markah utk ko..haha...tp da berbulan jugak le ni aku tak mkn nasi..hope nmpk fit la..adeh2..risau..

Mazura said...

kalo nak nampak fit, haruslah exercise. jika tak nanti menggelebeh ok.

Nedrine said...

ye betul!!!huhu...naik tngga turun tngga jek skang ni..dlu sibuk main badminton tp sejak kaki gedik nk ligamen koyak la trus aku da tak main badminton..so mari kite berjalan kaki ke mana2 sebagai exercise...